החברה הראשונה שחוזרת לאחר ביטול ההמלצה לא לטוס לישראל

חברת התעופה אייר אירופה הודיעה כי תקדים את חזרתה לארץ ל-21 באוקטובר • אתמול הודיעה גם חברת התעופה היוונית בלו בירד כי היא נערכת לחזור לישראל באופן מיידי, אך טרם הודיעה על תאריך חזרה רשמי

מטוס של אייר אירופה / צילום: Shutterstock
מטוס של אייר אירופה / צילום: Shutterstock

חברת תעופה ראשונה חוזרת לארץ עם ביטול ההמלצה באירופה שלא לטוס לישראל: בשעה האחרונה הודיעה חברת התעופה אייר אירופה כי תקדים את חזרתה ארצה ב-10 ימים, ל-21 באוקטובר.

חברות התעופה הזרות יחזרו בקרוב? הרשות האירופית מבטלת את ההמלצה שלא לטוס לישראל
 ● פחות מסי נמל וסבסוד ביטוח: כך מתמרצים חברות זרות לטוס לישראל 

אתמול (ד') הודיעה חברת התעופה היוונית בלו בירד כי היא נערכת לחזור לישראל באופן מיידי. בלו בירד טרם הודיעה על תאריך חזרה רשמי, אך הצהירה כי תשוב להפעיל את לוח הטיסות במלואו.

עם זאת, נראה כי בניגוד למהירות שבה חברות התעופה הזרות השעו את פעילותן בעקבות המלצת ה-EASA, הן אינן ממהרות לחזור לפעילות מלאה בישראל מאז שהוסרה ההמלצה. 

ההודעה העדכנית שהוציאה הרשות לבטיחות בתעופה האזרחית של האיחוד האירופי (EASA) אינה ממליצה שלא לטוס לארץ, אולם היא מעודדת גישה זהירה בנוגע להפעלת טיסות לישראל, הכוללת ניהול והערכת סיכונים עבור כל טיסה וקבלת החלטות בנוגע למצב המשתנה. "מפעילי התעופה צריכים לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות במרחב האווירי באזור ולפעול בהתאם לכל הפרסומים האווירונאוטיים הזמינים בנוגע לאזור שמוציאים גורמים בישראל, כולל מידע שנמסר דרך הפלטפורמה האירופית לשיתוף מידע ושיתוף-פעולה בנוגע לאזורי סכסוך, יחד עם הנחיות או הנחיות של הרשויות הלאומיות שלהם", נכתב בהודעה. 

זו הרשימה המעודכנת של החברות שהקפיאו את פעילותן בארץ מאז ההסלמה של חודש ספטמבר:

ביטלו עד 13.10: קורנדון, נאוס, וויזאייר, סייפרוס
ביטלו עד 14.10: אייר בלטיק
ביטלו עד 15.10: אייר סיישל, אייר פראנס
ביטלו עד 19.10: אזרבייג'ן איירליינס
ביטלו עד 20.10: אייר אירופה
ביטלו עד 21.10: אג'יאן
ביטלו עד 26.10: ITA, ויולינג
ביטלו עד 27.10: בריטיש איירווייז
ביטלו עד 28.10: לוט
ביטלו עד 31.10: קבוצת לופטהנזה (לופטהנזה, בראסלס, סוויס, אוסטריאן, יורווינגס) , דלתא, איבריה אקספרס, בולגריה אייר
ביטלו עד סוף 2024: KLM, אייר אינדיה
ביטלו עד סוף מרץ 2025: וירגין אטלנטיק

בין חברות התעופה שממשיכות או חזרו לפעול בארץ: אל על, ישראייר, ארקיע, אייר חיפה, אתיחאד, פליי דובאי, טוס איירוויז, סמארטווינגס, אתיופיאן איירליינס, היינאן, אוזבקיסטן איירליינס, אזימוט, גיאורגיה אירליינס, רד ווינגס, טארום, הייסקיי וביז איירליינס.