המתקפה האיראנית, ראש השנה ויום השנה למתקפת ארגון הטרור החמאס התרכזו כולם בשבוע הראשון של חודש אוקטובר, מה שהוביל להשקעה שבועית נמוכה במיוחד בפרסום - 10 מיליון שקל בלבד לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, בערך שליש משבוע רגיל. בהתאמה, חלק מהפרסומות שמתברגות בדירוג של גלובס וגיאוקרטוגרפיה כלל לא שודרו השבוע, או שודרו בתדירות נמוכה מאוד.
● מנכ"ל נייקי החדש ייכנס לתפקידו בקרוב. מהם האתגרים שצפויים לו?
● סיבוב הפרסה של רשת: רביב דרוקר ימשיך לשדר עד סוף 2025
הפרסומת הזכורה ביותר בשבוע הנוכחי שייכת שוב לבנק לאומי ולקמפיין החתונות שהוא מממן עבור זוגות מילואימניקים. הפרסומת האהובה ביותר שייכת לביטוח 9 עם היאכטה והעוקץ הניגרי - ונזכיר כי היא עלתה במקור כבר לפני שבעה חודשים. בסבב הנוכחי שלה, זו הפעם השלישית שהיא האהובה ביותר.
קמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
במקום השני באהדה נמצאת הפרסומת החדשה של מותג הניקיון טאצ', שבה מככבים שחקן הכדורגל לשעבר מאור בוזגלו, אשתו מירן וארבעת ילדיהם. עד שיחלו צילומי העונה הבאה של "הבוזגלוס", יש להם מספיק זמן פנוי לנקות את כל הבית, בהובלתה של מירן.
קמפיין טאצ' / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
הפרסומת המשעשעת, שפונה הן לאוהדי ספורט והן לצופי סדרת הדוקו-ריאליטי, כוללת אזכורים לפציעות של מאור בשנותיו האחרונות כשחקן פעיל ("מי אמר שהפציעות גמרו אותך"), וכמובן לעולם הכדורגל בכלל. במקום שריקת סיום יש הערה מהמאמנת: "אתה דקה מחילוף", נוזפת מירן במאור, שמעז לומר את האמת - "מי אוהב לנקות?".
לפי נתוני יפעת, free TV מבית קשת ו-RGE הוא הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ-1.3 מיליון שקל. הסכום הושקע בקמפיין שבמרכזו נציגת מוקד שירות קורסת מרוב טלפונים של מנויים המעוניינים להתנתק, לאחר שגילו כי המתחרה (free TV, כמובן) מציע להם לשלם סכום נמוך בהרבה.
הפרסומת מסתיימת כשהנציגה עצמה נשברת, ומחליטה לברר פרטים איך עוברים לפלטפורמה החדשה. האפקט הפסיכולוגי על הצופה הוא מיידי - גם הוא שואל את עצמו כמה הוא משלם, ולמה הוא לא בודק אופציות נוספות. הפרסומת מתברגת במקום השישי בזכירות.
ההשקעה השנייה בגודלה, כ-700 אלף שקל, שייכת לפרסומת המקדמת את האפליקציה V1, גם היא של קשת. בכנס איגוד השיווק שנערך בחודש שעבר הסביר אורי רוזן, מנכ"ל קשת דיגיטל, כי הסיבה שהחברה משקיעה באפליקציות היא "כדי לייצר קשר ישיר עם הצרכנים, ולדלג על התלות באלגוריתם של צד שלישי (כמו פייסבוק, למשל). זו דרך קשה, אבל אין לנו ברירה אלא ללכת בה". הפרסומת אינה מתברגת בדירוג.
ההשקעה השלישית בגודלה, כ-600 אלף שקל, שייכת למגן דוד אדום, עם קמפיינים בכיכובה של מירי בוהדנה (שמתנדבת בארגון), המסבירים את הדרך שבה יש לפעול במקרי חירום. הקמפיינים אינם מתברגים במדד.
המשרד האהוב
המשרדים האחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן-שמיר-סמסונוב (ביטוח 9, עם שיעור גבוה יותר מפי 2 מהבא אחריו), ענבר-מרחב G (טאצ') ומקאן תל אביב (בנק לאומי).
הקמפיין הבא
חברת הביטוח ליברה החלה בצילומי הקמפיין השני לאפליקציית הביטוח לצעירים CHIK, בכיכובה של יעל שלביה, והשביעי של החברה עם תומר קאפון - בהשקעה כוללת של כמיליון שקל. הקמפיינים אמורים לעלות לאוויר החל מתחילת 2025. נזכיר כי הקמפיין הראשון עם שלביה הגיעה עד למקום השלישי בזכירות ובאהדה (בשני שבועות שונים).
המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב-20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.