מה עומד מאחורי זכיית ג'יימס ריצ'רדסון במכרז הדיוטי פרי

לאחר מאבק משפטי: רשות שדות התעופה בחרה בג'יימס ריצ'רדסון היינמן, שנמצאת בבעלות גרמנית, כזו שתמשיך להפעיל את חנויות הדיוטי פרי במעברי הגבול לסיני ולירדן • היזם הטכנולוגי רענן כהן מוציא לאור ספר חדש, ועמותת ברנש משיקה סדרת בקבוקי יין לזכר סא"ל יהונתן צור • אירועים ומינויים

חנות הדיוטי פרי במעבר הגבול לירדן / צילום: יח''צ
חנות הדיוטי פרי במעבר הגבול לירדן / צילום: יח''צ

1דיוטי פרי

לאחר מאבק משפטי: רשות שדות התעופה בחרה בג'יימס ריצ'רדסון היינמן, שנמצאת בבעלות גרמנית, כזו שתמשיך להפעיל את חנויות הדיוטי פרי במעברי הגבול לסיני (מעבר בגין) ולירדן (נהר הירדן). המכרז החדש נקבע לתקופה של חמש שנים, עם אופציה להארכת החוזה בשלוש שנים נוספות. על-פי נתוני רש"ת, המחזור השנתי של חנויות הדיוטי פרי במעברי הגבול הללו עמד בשנת 2023 על כ-45 מיליון שקל - עד פרוץ המלחמה.

אירועים ומינוים | הסדרה הישראלית על אירועי ה-7 באוקטובר בה צפו שגרירים ודיפלומטים
אירועים ומינויים | התנועה הישראלית שקיבלה פרס מג'ורג' קלוני
אירועים ומינויים | לאחר ההצלחות: גיל דויטש ורוני בירם משקיעים בסייבר

ג'יימס ריצ'רדסון היינמן, שמחזיקה בחנויות הפטורות ממס ברוב הנקודות המשמעותיות של היציאה מישראל, מתמחה בתחום ומפעילה חנויות דומות גם בשוק האירופי. במאי האחרון היא התמודדה במכרז מול תאגיד אמריקן דיוטי פרי שבבעלות משפחת פאליק, הפעילה בעבר את מתחם הדיוטי פרי בשדה התעופה עובדה, וכיום היא מפעילה את הדיוטי פרי במעבר הגבול רבין (אלנבי).

בעלי הקבוצה, שנחשבים מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו, מחזיקים גם במותג הצרפתי כריסטיאן לקרואה ומותגי בישום וקוסמטיקה.

באוגוסט האחרון עתר התאגיד נגד השתתפות היינמן במכרז, בנימוק כי החברה הורשעה בעבר בבית הדין המסחרי הבינלאומי ובבית המשפט המחוזי בתל אביב בגין תיאום מכרזים שביצעה לפני מעל עשור. הכרזת הזוכה במכרז נדחתה עד להכרעה בעתירה, ולהחלטת רשות התחרות האם לפתוח בחקירה בעניין. לפני כשלושה שבועות נדחתה העתירה של פאליק, מה שאיפשר לג'יימס ריצ'רדסון לגשת למכרז.

2תערוכה

התערוכה הרב-ממדית "מבעד עיניהם - סיפור קהילת כפר עזה" מתקיימת השבוע באולם התרבות בקיבוץ שפיים, שאליו פונו תושבי כפר עזה לאחר מתקפת החמאס. התערוכה כוללת צילומים, סרטוני וידאו, טקסטים ותיעודים שונים, ובהמשך היא צפויה לנדוד למיקומים נוספים בארץ ובחו"ל. הכניסה חינם בהרשמה מראש באתר האינטרנט של התערוכה.

תמונה של הצלמת בתיה הולין / צילום: מתוך תערוכת כפר עזה
 תמונה של הצלמת בתיה הולין / צילום: מתוך תערוכת כפר עזה

3הייטק

היזם והמנכ"ל לשעבר (מובייל מקס, ברינגג) רענן כהן מוציא לאור את הספר "רק עוד קצת ודי" (הוצאת תכלת), שעוסק כמתבקש בעולם ההייטק הישראלי. הספר מתאר את דרכו של רום כרמלי בענף תוך חשיפת סודות, שקרים וצדדים האפלים של הסטארט-אפ ניישן.

4ישראל מתגייסת

עמותת ברנש, שהוקמה לזכרו של סא"ל יהונתן צור (ברנש), מפקד סיירת נח"ל שנפל בקרב על ציר 241 ב-7 באוקטובר, משיקה סדרה מוגבלת של יינות קברנה סוביניון מיקב בית אל. מדובר ב-1,000 בקבוקים, במחיר 320-370 שקל. ההכנסות מהמכירה יוקדשו לקידום מיזמי הנצחה וחינוך, תוכניות הכנה לצה"ל, ליווי חיילים, בניית התיישבות ועוד. להזמנות: https://givechak.co.il/71319

ין במהדורה מוגבלת להנצחת מפקד סיירת נח''ל סא''ל יהונתן צור (ברנש) / צילום: באדיבות עמותת ברנש
 ין במהדורה מוגבלת להנצחת מפקד סיירת נח''ל סא''ל יהונתן צור (ברנש) / צילום: באדיבות עמותת ברנש

5מועדון צרכנות

אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת רייכמן חתמה על הסכם שיתוף-פעולה עם באפ טכנולוגיות, שהשיקה לפני כשנה את כרטיס האשראי BuffPay בשיתוף עם ישראכרט. על-פי ההסכם, הגופים יקימו יחד מועדון צרכנות משותף, שבו יציעו הטבות ייחודיות לסטודנטים - הן בתוך הקמפוס ובסביבתו והן מחוץ לו.

אופיר גרטנר, סמנכ''ל פעילות עסקית בבאפ / צילום: אילן ספירא
 אופיר גרטנר, סמנכ''ל פעילות עסקית בבאפ / צילום: אילן ספירא

מספר היום

17.9 מיליארד דולר
הסכום שהשקיעה ארה"ב בסיוע צבאי לישראל בשנה הראשונה למלחמה, לפי דוח של אוניברסיטת בראון