חברת סייבר אלמונית בת פחות משנה נמכרת לפי שווי של 162 מיליון דולר

סייארה ממזגת אל תוכה את החברה האלמונית הישראלית טרייל, שפעלה עד כה מתחת לרדאר • העסקה, שרובה במניות סייארה, משקפת לנרכשת שווי של 162 מיליון דולר • בשתי החברות סייברסטארטס של גילי רענן היא משקיעה בולטת

מייסדי חברת טרייל סקיוריטי. משמאל לימין: נדב זינגרמן, זוהר ויטנברג, רועי מוטעי / צילום: יח''צ
מייסדי חברת טרייל סקיוריטי. משמאל לימין: נדב זינגרמן, זוהר ויטנברג, רועי מוטעי / צילום: יח''צ

חברת הסייבר סייארה (Cyera) שבין בעלי המניות הבולטים בה נמצאת קרן סייברסטארטס של גילי רענן רוכשת את טרייל סקיוריטי (Trail Security), סטארט-אפ בתחום דומה של הגנה על מסדי נתונים, אף הוא בפורטפוליו של הקרן. טרייל סקיוריטי הוקם בידי יוצאי תכנית תלפיות של חיל המודיעין ופעל עד כה מתחת לרדאר התקשורתי.

ראיון | "רכשנו ושכרנו כל גנרטור אפשרי": הקצינה שדאגה לגג למאות אלפי מילואימניקים בחזית
WSJ | האם ניתן להחזיר לחיים תחנת כוח גרעינית משנות ה-70?

סייארה עדכנה היום (ה') כי היקף העסקה עומד על 162 מיליון דולר במזומן ובמניות סייארה, שהוקמה לפני כשלוש שנים וגייסה קרוב לחצי מיליארד דולר. שוויה של סייארה בגיוס האחרון שהושלם מוקדם יותר השנה עומד על 1.4 מיליארד דולר.

35 העובדים בטרייל סקיוריטי, בהם 30 מהנדסים, יצטרפו לכ-350 עובדי סייארה, שמעריכה שבתוך שלוש שנים תגדל מחלקת הפיתוח בה לכ-500 איש.

גילי רענן / צילום: יוסי זליגר
 גילי רענן / צילום: יוסי זליגר

אקזיט מהיר במיוחד לטרייל סקיוריטי 

מדובר באקזיט מהיר במיוחד לבעלי המניות בטרייל סקיוריטי שהוקמה רק באמצע השנה שעברה ודבר קיומה לא פורסם עד עתה: המייסדים זוהר ויטנברג, נדב זינגרמן ורועי מוטעי והמשקיעים סייברסטארטס, לייטספיד ו-CRV שהשקיעו בחברה 35 מיליון דולר סך הכל. עם זאת, מדובר בעסקה שהמרכיב העיקרי בה במניות סייארה - כך על פי ההערכות בשוק - כך שהיקפה עוד יתברר בהתאם לצמיחתה של הרוכשת.

סייארה של היזמים יותם שגב ותמר בר-אילן נחשבת לשחקנית ישראלית בולטת בשוק אבטחת מסדי הנתונים לארגונים גדולים (DSPM). סגמנט זה של תעשיית הסייבר עוסק ביכולת של מנהלי אבטחת המידע בארגונים לשלוט על כלל המידע הנמצא במערכות המידע שלהם - בין אם מדובר בענן הארגוני, בשרתים מקומיים או בנקודות קצה כמו מחשבים או טלפונים, וכן ביכולת לדעת היכן ממוקם דאטה קריטי בכל רגע נתון. באמצעות מערכות של חברות כגון סייארה, ניתן לספק תמונת מצב מהירה ומקיפה יותר על הקריטיות של מידע שנגנב במהלך מתקפת סייבר אם וכאשר זו מתרחשת.

סייארה. מימין: תמר בר-אילן ויותם שגב שהקימו את החברה / צילום: מנש כהן
 סייארה. מימין: תמר בר-אילן ויותם שגב שהקימו את החברה / צילום: מנש כהן

שוק ה-DSPM נשלט על ידי חברות ישראליות, בהן ורוניס, סנטרה, וביג איי.די, וכן על ידי מרכזי פיתוח ישראליים של חברות ענק בינלאומיות בהן למינר שנרכשה על ידי רובריק ודיג סקיוריטי שנרכשה על ידי פאלו אלטו נטוורקס. הנרכשת בעסקה הנוכחית, טרייל, פיתחה פתרון מבוסס בינה מלאכותית למניעת דלף מידע (DLP) בארגונים גדולים בעלי מידע רגיש רב, לטענת החברה. "הטכנולוגיה של טרייל מוסיפה שכבת הגנה בזמן אמת שמאפשרת מעבר מהתראה לפעולה ומונע דליפה של מידע. השילוב בין DSPM ל-DLP מאפשר לאכוף מדיניות אבטחה בזמן אמת ולהציע פתרון כולל, שמתאים לאתגרי אבטחת המידע שמתעצמים בארגונים המשלבים בינה מלאכותית ופועלים בסביבת הענן", נמסר מסייארה.