ההימור המפתיע שלוקח המשקיע המיליארדר נגד השוק האמריקאי

החוב הלאומי והמדיניות הפיסקלית הלא אחראית של ממשלת ארה"ב הביאה את סטנלי דרוקנמילר למסקנה שהריביות לא ירדו כפי שהשוק צופה • וגם, לאחר שחיסל את החזקתו באנבידיה, ובעקבות הביקוש הגובר לאנרגיה במרכזי הנתונים, זו המניה שרכש

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid
המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המיליארדר המשקיע סטנלי דרוקנמילר הוא אחד המשקיעים המצליחים ביותר בוול סטריט. חברת ההשקעות שלו, Duquesne Capital Management, שנסגרה ב-2010, ייצרה תשואה שנתית ממוצעת של 30% במשך שלושה עשורים, אפילו יותר מוורן באפט וחברת ההשקעות ברקשייר האת'ווי .

ניתוח | מניות השבבים הישראליות צנחו, ואז קיבלו המלצה חמה מבנק אוף אמריקה 
WSJ | האם ניתן להחזיר לחיים תחנת כוח גרעינית משנות ה-70?

דרוקנמילר מהמר כעת בניגוד לדעה הרווחת בשוק לפיה הבנק הפדרלי החל מחזור של הורדות ריבית. כך ברוב השוק מאמינים כי האינפלציה תמשיך להאט, והבנק הפדרלי ימשיך להוריד את הריבית ויביא אותה ל-3.25%-3.50% עד סוף 2025. גם לפי FedWatch רוב המשקיעים מצפים שהפד יוריד את הריבית ב-50 נקודות בסיס נוספות השנה, ויביא את שיעור הריבית המוביל לטווח יעד של 3.25%-3.50% עד סוף 2025. 

דרוקנמילר לקח את הצד ההפוך של ההימור הזה ופתח פוזיציה מפתיעה על איגרות החוב הממשלתיות האמריקאיות. מה הוא יודע שנעלם מעיני המשקיעים בוול סטריט?

לפי האתר מרקט ווטש, דרוקנמילר מכר אג"ח ממשלתיות של ארה"ב בחסר (שורט). ההימורים נגד אג"ח ממשלתיות מהווים כעת 15%-20% מתיק ההשקעות של דרוקנמילר. הימור נגד איגרות חוב ממשלתיות הוא למעשה הימור שהריביות לא יירדו. נזכיר שיש יחס הפוך בין מחירי האג"ח לתשואות האג"ח: כאשר מחירי האג"ח יורדים, התשואות עולות, ולהיפך. הריבית של הפד משפיעה על תשואות האג"ח, אם כי התשואות אינן נעות תמיד על פי הריבית של הפד.

דרוקנמילר גם ציין, לפי הדיווחים, כי האינפלציה עשויה לעלות לרמות שנראו בשנות ה-70. אם האינפלציה אכן תזנק, הפד לא יוכל להוריד את הריבית כפי שהשוק מצפה. דרוקנמילר לא פירט לגבי הסיבות, אך המהלך שלו יכול לשקף את חששותיו לגבי החוב הלאומי, המדיניות הפיסקלית, והתגובות האפשריות של השוק לאלה. חוב לאומי גבוה בהחלט יכול להעלות את הריביות אם המשקיעים מאבדים אמון ביכולת של הממשלה לנהל את התחייבויותיה, מה שיוביל לירידת מחירי האג"ח. 

לא צוין בדיוק מהו גודל ההימור של דרוקנמילר, או מהי תקופת פדיון האג"ח שהוא מוכר בחסר (עשר שנים או שנתיים). דרוקנמילר גם ציין, שהוא לא יודע עדיין כמה זמן יחזיק בפוזיציה הזאת, "זה יכול לקחת שישה חודשים או שש שנים".

חתך את השקעותיו באנבידיה, מה הוא רכש במקום?

לאחרונה פורסם כי דרוקנמילר מכר את כל אחזקותיו במניית אנבידיה , תוך שהוא מציין שהזינוק מיצה את עצמו. אחר כך הודה הודה בטעות אך לא חזר לרכוש ממנה עוד. הוא ציין, "אנחנו מאמינים גדולים בטווח הארוך ב-AI, ויש הרבה דרכים שבהן אנחנו משחקים על התחום הזה, במיוחד בתשתית שנבנתה לתמוך בה". 

ואכן, דרוקנמילר החל לצבור מניות של מניה אחרת שנמצאת מתחת לרדאר ושמושפעת מהביקוש למרכזי נתונים מבוססים בינה מלאכותית. מדובר בחברת האנרגיה ויסטרה .

מאז סיום הרבעון השלישי של 2023, עת החל דרוקנמילר לרכוש את ויסטרה, המניה זינקה ב-309%, והיא כעת המניה בעלת הביצועים הטובים ביותר במדד S&P 500 השנה, יותר מאנבידיה. מתחילת השנה, זינקה ב-240%. זוהי כבר ההחזקה השלישית בגודלה של דרוקנמילר, בשווי של 225 מיליון דולר.

אנרגיה תשחק תפקיד מרכזי בעולם ה-AI, כיוון שנדרש כוח עצום להפעלת מרכזי נתונים. ויסטרה שממוקמת בטקסס, היא יצרנית חשמל גדולה בארה"ב, עם יכולת ייצור מותקנת של 41,000 מגה-וואט. החברה היא גם אחת מיצרניות האנרגיה הגרעינית הגדולות בארה"ב.

הסיבה שמשקיעים רואים בויסטרה 'מניית בינה מלאכותית' היא שהביקוש לאנרגיה מצד מרכזי הנתונים צפוי לשלש את עצמו בין 2023 ל-2030, מה שידרוש תוספת של 35 ג'יגה-וואט עד אז. לויסטרה גם מספר מנועי צמיחה נוספים, כולל העברת פעילות תעשייתית לארה"ב, בניית מפעלים חדשים לשבבים הודות לחוק השבבים בארה"ב, והגידול בצריכת החשמל.

עם זאת, נכון לעכשיו ויסטרה נסחרת במכפיל רווח של 96, מה שהופך אותה ליקרה יותר מאנבידיה (מכפיל 64). האנליסטים מצפים שהרווחים של ויסטרה יגדלו עד 2025, אך מחירי האנרגיה ידועים בכך שקשה לחזות אותם.