מניית צים זינקה השנה ב־145%: מה צופים האנליסטים בדוחות

הגידול בביקוש והמחסור בהיצע הובילו את צים להעלות את התחזיות השנתיות שלה עם פרסום דוחות הרבעון השני • נכון להיום, מי שהשקיע בהנפקה בינואר 2021 יותר מהכפיל את ההשקעה, אך היא רחוקה ממחירי השיא של מרץ 2022, אז נסחרה במחיר מניה גדול כמעט פי שניים מהנוכחי

אלי גליקמן, נשיא ומנכ''ל צים / צילום: איתי רפפורט - חברת החדשות הפרטית
אלי גליקמן, נשיא ומנכ''ל צים / צילום: איתי רפפורט - חברת החדשות הפרטית

מניית חברת התובלה הימית צים  מתאפיינת בתנודתיות גבוהה, ובתקופה של קרוב ל־4 שנים מאז ההנפקה הראשונית שלה בבורסת ניו יורק, המומנטום בה השתנה על בסיס השינוי במחירי התובלה הימית. נכון להיום, מי שהשקיע בהנפקה בינואר 2021 יותר מהכפיל את ההשקעה, אך היא רחוקה ממחירי השיא של מרץ 2022, אז נסחרה במחיר מניה גדול כמעט פי שניים מהנוכחי.

ניתוח גלובס | 5 ענקיות בשלושה ימים: לקראת השבוע הדרמטי בוול סטריט
הנפילה של סולאראדג': משווי של 20 מיליארד דולר ל-923 מיליון
תשואה של יותר מ־100%: מה עומד מאחורי הרנסנס של מאיר שמיר?

כיום, המומנטום במניה שוב חיובי: מתחילת שנת 2024 המניה טיפסה ב־145%. צים, בניהולו של אלי גליקמן ושבעל המניות הדומיננטי בה הוא עידן עופר (באמצעות קנון), נסחרת כיום בשווי של 2.74 מיליארד דולר.

העלייה במניה מוסברת בחזרה לרווח בעקבות איומי החות'ים שמשפיעים על הארכת ההפלגות בגלל חסימת מיצרי באב אל מנדב בים האדום - מה שמקטין את ההיצע של האוניות בכל זמן נתון וגורם לעליית מחירי התובלה. לצד זה החברה נהנית מהתגברות ביקושים בשווקים. הגידול בביקוש והמחסור בהיצע הובילו את צים להעלות את התחזיות השנתיות שלה עם פרסום דוחות הרבעון השני.

את אותו רבעון סיכמה צים עם הכנסות של 1.9 מיליארד דולר, צמיחה של 48% לעומת הרבעון המקביל. המחיר הממוצע של הובלת מכולה זינק ב־40% ל־1,674 דולר והרווח הנקי הרבעוני עמד על 371 מיליון דולר לעומת הפסד של 215 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד.

לפני כשלושה שבועות, בבנק ההשקעות ג'פריס הורידו את ההמלצה למניית צים מ"קנייה" ל"החזק", על רקע הראלי במניה בחודשים האחרונים. למרות הורדת ההמלצה, האנליסטים של ג'פריס, עומר נוקטה, ג'יונג מקגרי ואמילי הרקינס, העריכו שצים תפרסם דוחות חזקים מאוד לרבעון השלישי של השנה (החברה תפרסם את הדוחות במהלך נובמבר).

בסוף השבוע האחרון, האנליסטים של ג'פריס העלו את התחזיות שלהם לתוצאות הרבעוניות של צים. אם קודם לכן הם ציפו לרווח נקי של 6 דולר למניה, כעת הם מעריכים שהרווח הנקי ברבעון השלישי יגיע ל־8 דולר - גידול של 33% בתחזית האנליסטים, שאף מוסיפים שגם התחזית המעודכנת עשויה להתגלות בסוף כשמרנית. להערכתם, צים תסיים את שנת 2024 עם רווח נקי של 14.78 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת ל־12.11 דולר, ובהשוואה להפסד נקי של 4.78 דולר למניה בשנת 2023. לפי התחזית שלהם, מכפיל הרווח של צים לשנה זו הוא כ־1.6. הרווח למניה יירד להערכתם בשנת 2025 ל־2.04 דולר.

למרות העלאת התחזית, בג'פריס לא משנים את ההמלצה או מחיר היעד למניית צים, והם נותרים "החזק" ו־25 דולר. מחיר היעד גבוה ב־9.6% מהמחיר הנוכחי בניו יורק. באופן כללי הם כותבים כי שוק התובלה הימית במכולות הוא שוק שמונע מביקוש הצרכנים למוצרים הסופיים, ולכן לשינויים בהרגלי הצריכה יש השפעה משמעותית על ביקוש למכולות. הם מציינים שהסקטור משתנה בהתאם לשינויים בתוצר העולמי וכי בעוד שתעריפי התובלה תנודתיים ומשתנים משבוע לשבוע ומחודש לחודש, החברות פועלות לרוב בחוזים שהם יותר ארוכי טווח.