מצפים למבצעי נובמבר: נתוני מדד הפניקס גמא בשבוע החולף מצביעים על התכווצות בהיקפי הרכישות בכרטיסי אשראי כמעט בכל הענפים הבולטים במשק. הירידה מיוחסת לשני גורמים מרכזיים: התאמה טבעית לאחר תקופת הצריכה המוגברת של חגי תשרי; וציפיית הצרכנים למבצעי החודש המסורתיים.
● למה המותגים הגדולים חוששים לקחת צד בבחירות לנשיאות ארה"ב
● הבחירות לנשיאות ארה"ב: כך תתעדכנו בזמן אמת
הצניחה המשמעותית ביותר נרשמה בענף המחשבים עם כ-20% במחזור הקניות לעומת השבוע הקודם. בענף האופנה נרשמה צניחה של 11%, שמרמזת על המתנה למבצעים המשמעותיים הצפויים בהמשך נובמבר. ענף התיירות ירד ב-5%, ברקע סיום חופשות החגים והחשש מתקיפה איראנית, יחד עם התעצמות הלחימה בצפון. ענף המזון ירד ב-4%, במה שמשקף חזרה לדפוסי צריכה רגילים לאחר תקופת החגים, שבה נרשמה עלייה ברכישת מוצרי מזון.
בפניקס גמא מסבירים כי תקופת המעבר בין חגי תשרי לחודש נובמבר מאופיינת היסטורית בהאטה זמנית בפעילות המסחרית. "השבוע האחרון מאופיין ברגיעה משמעותית", מציין נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא. "הירידה במחזורי הקניות בכרטיסי האשראי ברוב ענפי הצריכה במשק משקפת את ההיערכות של הציבור לקראת נובמבר.
"המגמות הנצפות מדגישות את חשיבותה של תקופת המבצעים הקרבה עבור הקמעונאים והצרכנים כאחד. יהיה מרתק לבחון את התגובה של המשק למבצעי נובמבר השנה, במיוחד בהשוואה לשנה שעברה. הנתונים הנוכחיים, בשילוב עם דפוסי הצריכה ההיסטוריים, מרמזים על צפי לעלייה משמעותית בהיקפי הרכישות בנובמבר".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.