גידול ברווחים ובהכנסות לרבעון השלישי של 2024 לרשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה. הכנסות הרשת צמחו בכ-4.7% לכ-1.96 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.87 מיליארד שקל ברבעון השלישי ב-2023. הצמיחה בהכנסות מוסברת מעלייה בפדיון בחנויות הזהות.
הרווח התפעולי של החברה ברבעון השלישי של שנת 2024 הסתכם בכ-89 מיליון שקל, בהשוואה לכ-64 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הרווח הנקי עלה בכ-67% לסך של כ-66 מיליון שקל, מול כ-40 מיליון שקל בשנה הקודמת.
הרשת, שמפעילה 58 סניפים, מתכוונת להרחיב את פעילות סניפי הדיסקאונט, ולדבריה מזהה פוטנציאל להקמת 30 סניפים באזורים בהם אינה פועלת כיום, 8-9 מתוכם עד לסוף השנה הבאה, ועוד כ-15 סניפי גוד פארם, שגם בה נרשמה עלייה במכירות, שהסתכמו בכ-116 מיליון שקל, בהשוואה לכ-96 מיליון שקל ברבעון השלישי בשנה הקודמת.
הרווח בגוד פארם עמד על כמעט 13 מיליון שקל, לעומת 7.4 מיליון שקל ברבעון השלישי לשנת 2023. בתשעת החודשים הראשונים עמד הרווח על 31 מיליון שקל, לעומת 22 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה הקודמת. זהו הרבעון הראשון בו מצטרפת פעילות רשת הפארם של לוי כמגזר בר-דיווח, בעקבות העלייה בפעילות והערכות כי הפעילות תוסיף להיות מהותית ביחס לכל השנה.
נתח המותג הפרטי צמח ועומד הרבעון על 26.3%, בהשוואה ל-24% ברבעון המקביל בשנת 2023. בהתייחס להפסקת היבוא מטורקיה, מציינים ברמי לוי כי אין לכך השפעה מהותית על החברה, מכיוון שמדובר ביבוא בהיקף לא מהותי וכן בעקבות חלופות אחרות.
בנוסף, במקביל לפרסום הדוחות, הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-55 מיליון שקל. זה מתווסף לדיבידנד של כ-382 מיליון שקל מתחילת שנת 2023. מאז ההנפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כ-1.8 מיליארד שקל.
בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה הרשת הכנסות של 5.54 מיליארד שקל, עלייה של כ-2% בהשוואה לתשעת החודשים הראשונים של 2023, אז הן הסתכמו בכ-5.4 מיליארד שקל.
ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2024 צמחו בכ-2.1% לכ-5.54 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-5.4 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי עלה בתשעת החודשים כ-34% לסך של כ-198 מיליון שקל, בהשוואה לכ-148 מיליון שקל התשעת החודשים הראשונים של 2023.
ברבעון הקודם הדוחות של החברה הציגו תוצאות חלשות יחסית, על רקע השיפור ברווחי המתחרות. מדובר על שנה בה חברות המזון נהנו מעצירת הטיסות לחו"ל והצריכה המוגברת מצד הצרכנים המקומיים, שהתעצמה בגלי פאניקה שגרמו להסתערות על המדפים בעקבות חששות מהסלמות נקודתיות, כמו השבועות שלאחר תחילת המלחמה וההתכוננות לימים ללא חשמל באיומי התקיפות מלבנון ואיראן. גם עליית המחירים עליה הודיעו ספקים רבים במהלך אפריל-מאי תרמה לתוצאות.
בספטמבר השנה מינה לוי, מייסד ומנכ"ל הרשת, את בתו יפית אטיאס למנכ"לית משותפת, לאחר כעשור בו כיהנה כסמנכ"לית השיווק של הרשת. המינוי קיבל את אישור הדירקטוריון בחודש שעבר, והוא ייכנס לתוקף בעוד קצת יותר מחודש, ב-1 בינואר 2025.
"אנחנו מסכמים את הרבעון השלישי עם צמיחה בכל הפרמטרים, תוך שאנו מקפידים על יישום האסטרטגיה ששמה את הלקוח תמיד במרכז ואת טובתו לנגד עינינו, ובמיוחד בתקופה מורכבת זו בישראל", אמר רמי לוי. "אנחנו גאים להיות הרשת היחידה שלא ניצלה את המצב המורכב להעלאות מחירים.
"ברבעון זה, החליטה ההנהלה למנות את בתי, יפית אטיאס, למנכ"לית משותפת, לאחר שנים רבות בהן לקחה חלק פעיל בקבוצה, תרמה תרומה משמעותית לפיתוח הרשת וביססה את יכולותיה הניהוליות. אני משוכנע שיפית תצליח גם בתפקידה החדש, תוביל את הפיתוח העסקי והשיווקי של הרשת, ויחד נוביל את הרשת לשיאים חדשים.
"כחלק מהמהלכים להאצת צמיחת הרשת בשנים הקרובות, אנו מתכוונים לפתוח, עד סוף שנת 2025, תשעה סניפי דיסקאונט נוספים במיקומים בהם אין לנו כיום נוכחות, וכן להרחיב באופן ניכר את פריסת סניפי הפארם, יחד עם פיתוח והקמה של מרכזי סיטונאות, הטמעת טכנולוגיות מתקדמות ועוד".
שירה ספיר