לראשונה מזה שנים, עסקת מימון מטוס רחב גוף של אל על נשענת על בנקים ישראליים: בנק הפועלים מוביל שיתוף פעולה עם מזרחי טפחות, לטובת העמדת הלוואה של 120 מיליון דולר לחברת אל על, לרכישת מטוס מדגם בואינג 787-9. זהו המטוס ה-17 מדגם זה שיצטרף לצי החברה.
● השמיים נופלים: מה יעצור את משבר התעופה החמור שאליו נקלעה המדינה
● החברות לא חוזרות? מנהל רשות התעופה האזרחית לא מבין מה רוצים מהממשלה
● תודה שטסתם: עלות שכרם של מנכ"לית אל על והיו"ר תזנק במיליון שקל לכל אחד
בעבר, רכישות המטוסים של אל על התבססו בעיקר על מימון מגורמים בין־לאומיים. כך, למשל, החברה דיווחה בשנת 2018 כי חתמה על מזכר הבנות עם בנק זר ועם חברה יפנית המשמשת כחתם עבור משקיעים יפנים, לצורך קבלת מימון בסך של 145 מיליון דולר לרכישת מטוס מדגם זהה. ראש האגף העסקי של בנק הפועלים, אורן כהן, מסר כי "הבנק שמח להיות המוביל של סינדיקציית המימון לעסקת רכישת המטוס החדש, שמהווה נדבך נוסף בתוכנית ההצטיידות האסטרטגית של אל על על. בנק הפועלים ימשיך להעמיד אשראי לחברות ולגורמים במשק למימון הרחבת הפעילות שלהם, והעסקה הנוכחית מתווספת לכל העסקאות האחרות שהבנק ממשיך לעשות".
ההלוואה נחתמה לתקופה של 12 שנים, עם גמישות למשיכת הסכום בטווח של כשנתיים. המטוס החדש, שצפוי להגיע לישראל כבר בחודש הקרוב, נועד להרחיב את היצע המושבים של אל על ולחזק את פעילות החברה בקווים ארוכי־טווח, בהם צפון אמריקה, יפן ותאילנד. לדברי סמנכ"ל הכספים של אל על, ינקלה שחר, "המטוס החדש יאפשר לנו להתמודד עם המחסור המשמעותי במושבים בנתב"ג, ולהעמיק את שיתוף הפעולה עם הבנקים המקומיים, כחלק מיישום האסטרטגיה שלנו לתמוך בכלכלה הישראלית ולשפר את השירות ללקוחותינו".
צי מטוסי הבואינג 787 של אל על כולל כיום 12 מטוסים מדגם 787-9 וארבעה מטוסים מדגם 787-8. בשנת 2026, צפויה החברה לקבל שני מטוסי דרימליינר נוספים בחכירה, ובשנה האחרונה, חתמה על הסכם לרכישת שלושה מטוסים נוספים מדגם 787-9, עם אופציה לרכישת עד שישה מטוסים נוספים מאותו דגם. בנוסף, אל על חתמה על הסכם לרכישת 20 מטוסי בואינג 737MAX, עם אופציה להוסיף עד 11 מטוסים מדגם זה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.