כיצד לוקחים מותג ותיק ומהודק משווייץ ומנגישים אותו לקהל משתמשי הטיקטוק והאינסטגרם? יפית מנטין, סמנכ"לית השיווק של נספרסו ישראל, טוענת כי הדבר עובר דרך יצירה של חוויות חדשות, שאינן בהכרח קשורות לקפה.
● ועידת ישראל לעסקים | לורה קרן, סמנכ"לית שיווק בכירה בפלייטיקה: "קריאייטיב טוב הוא עדיין הדרך הטובה ביותר לפרוץ למודעות"
● ועידת ישראל לעסקים | שי באב"ד, מנכ"ל שטראוס: "זה לא מובן מאליו לשמור על רציפות תפקודית כשיש לך מפעלים ליד הגבול בצפון ובדרום"
בשיחה עם כתבת גלובס אלה לוי-וינריב בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, שיתפה סמנכ"לית השיווק על מספר יוזמות חדשות שיצאו לדרך בתקופה האחרונה בחברה הישראלית כדי להגיע לקהלים חדשים, בהם אוהבי קפה שאינם דווקא לקוחות החברה, או צעירים מדור ה-Z שמחפשים חוויות שיוצאות מעולם הצרכנות.
"הדור הזה מוצף בעושר של המלצות ופלטפורמות, וצריך לפנות אליהם בדרך אחרת", הסבירה מנטין. "למשל, על-ידי פנייה לתשומת-הלב שלהם - מדובר בדור שרבים ממנו לא מתעניינים במותגים כשלעצמם, אלא מחפשים אחר אלמנט שאומר עליהם משהו. עבורם השקנו סדרה בשם 'קופי פלוס' - קפה פונקציונלי עם בי-12 או תערובת של אקסטרה קופאין".
"לייצר חוויה שהיא מעבר לקפה"
עולם נוסף אליו מנסה המותג נספרסו להתקשר הוא תחום ה"שלומות" (well-being). "כשאני שותה קפה אני נותנת לעצמי הפסקה קלה באמצע היום", אמרה מנטין. "רבים היום מאמצים לעצמם רגע של מיינדפולנס באמצע היום שעוסק בנושאים קולינריים, למשל מיינדפולנס שעוסק באכילה מודעת".
מיינדפולנס, או בעברית "קשיבות", היא פעילות, שיכולה להיעשות באופן מודרך, שבה ניתן להתבונן במתרחש בתוך גוף האדם או הנפש, או בסביבה החיצונית. "התחזית מדברת על כך שהיקף משתמשי המיינדפולנס יגדל אפילו פי 4 או 5, ולכן החלטנו להשיק את 'קפה מיינדפולנס' - מעין הדרכה שמתמקדת בכל פעם ברקע אחר, למשל בטעם או בריח".
מנטין הסבירה כי בשביל להגיע לקהלים מפולחים יותר, היא מטמיעה טכנולוגיות חדשות של בינה מלאכותית וניהול דאטה כדי להתאים את ההצעה ללקוח.
כחלק מהרצון לייצר חוויה שהיא מעבר לקפה ולהתחבר לעולמות סגנון החיים, סיפרה מנטין, השיקו בנספרסו כוס נשיאה עבור קפה קר בשם "טאמבלר". לדבריה, "רצינו להפוך את זה להייפ ולפנות בפלטפורמות הנכונות לדור ה-Z. הגענו לתוצאות שהן מעבר למה שציפינו, ולראות קהל שמגיע לחנויות שלנו ושואל אם נשארו לנו 'טאמבלר', זה משמח. זה אומר שאנחנו כחברה מאפשרים ליותר אנשים לתת המון כבוד לקפה".
*** גילוי מלא: הוועידה בשיתוף בנק הפועלים והפניקס. בחסות: אל על, בזק, נספרסו, וולט, דל, ההסתדרות הרפואית בישראל, אנרג'יאן, קק"ל, בלקרוק, פלייטיקה, מטא, שטראוס, קבוצת בז"ן ו-MSCI; ובהשתתפות: מקורות, נמל אשדוד ורשות החדשנות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.