גם בלי עזרת "בינה מלכותית": הפרסומת החדשה של ביטוח 9 היא האהובה ביותר

הפרסומת הזכורה ביותר שייכת גם השבוע לבנק לאומי, גל תורן ומגי אזרזר - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • המהלך הלא טריוויאלי של סלקום, שמעלה מחדש פרסומות מהעבר, מביא את חברת התקשורת למקום השני בזכירות

קמפיין ביטוח 9 / צילום: מתוך הקמפיין
קמפיין ביטוח 9 / צילום: מתוך הקמפיין

אחרי תקופה ארוכה מאוד שבה לא עלתה עם פרסומת חדשה, חברת הביטוח 9 חוזרת עם אודי כגן והאב המאותגר טכנולוגית. הפעם הוא לכאורה למד סוף סוף להכיר את "הבינה המלכותית", ובעזרת "צ'ט צ'יפיפי" מנסה לגלות היכן מציעים מבצעי סוף שנה טובים. מבחינתו, הוא נתקע רק כשצריך לכתוב "תשפ"ה באנגלית". זה מצחיק יותר מהתיאור הכתוב, ולכן לא פלא שהפרסומת מתברגת כבר עם עלייתה במקום הראשון באהדה בדירוג הפרסומות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה.

מגי אזרזר מגזימה? הפרסומת החדשה של בנק לאומי מתברגת במקום הראשון בזכירות
סטטיק ואילן פלד מביאים את הדאבל: הפרסומת לפרטנר הזכורה והאהובה ביותר השבוע
חברות הרכב שפכו כסף בהפסקת הפרסומות, אבל פרטנר היא הזכורה ביותר השבוע

במקום השני בדירוג הפרסומות האהובות נמצאת חברת סלקום, שבחרה במהלך לא טריוויאלי - העלאה מחדש של שלוש פרסומות עבר, כחלק ממהלך לציון 30 שנה לחברה. השבוע עלתה הפרסומת השנייה, שכמו הראשונה גם היא עוסקת בצה"ל, אך הפעם במרכזה חיילות בודדות מאתיופיה. נראה כי בתקופה סופר־פטריוטית בתולדות המדינה, לצופים פחות אכפת מתי הסרטון נוצר ויותר מה הוא מייצג עבורם, ולפחות במובן הזה המהלך הצליח.

קמפיין סלקום / צילום: מתוך הקמפיין
 קמפיין סלקום / צילום: מתוך הקמפיין

הפרסומת הזכורה ביותר השבוע שייכת לבנק לאומי, מגי אזרזר וגל תורן, שמקדמים את מהלכי השירות שמוביל הבנק באמצעות גרסה חדשה לשיר "זה בדם שלי" של טדי נגוסה ויסמין מועלם. השיר הקליט והנוכחות הכריזמטית של אזרזר מסייעים לשיעור זכירות של 13.4%, גבוה מהממוצע החצי שנתי שעומד על 8%.

קמפיין בנק לאומי / צילום: מתוך הקמפיין
 קמפיין בנק לאומי / צילום: מתוך הקמפיין

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מבין המפרסמים בכלל ערוצי הטלוויזיה, לאומי הוא גם הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ־1.8 מיליון שקל. ההשקעה השנייה בגודלה, כ-1.3 מיליון שקל, שייכת למתחרה בנק הפועלים, שעלה בקמפיין הלוואות לבעלי עסקים. הפרסומת, שמנסה לפרוט על נימי הרגש באמצעות השיר "שוב" ובעל עסק שהיה סגור במהלך המלחמה, מתברגת במקום השני בזכירות.

נציין כי במקום השלישי בזכירות נמצא בנק מזרחי־טפחות, עם פרסומת הפסיפלורה. באמצע השבוע עלה הבנק בפרסומת חדשה, המציעה הטבות לתושבי קרית שמונה והצפון כולו במסגרת כתום.ישראל כשברקע מתנגן השיר "זן נדיר" של קורין אלאל ז"ל, שהלכה השבוע לעולמה. גם דיסקונט עלה השבוע בפרסומת חדשה, ומעניין יהיה לראות כיצד יושפע מכך הדירוג השבועי הבא.

ההשקעה השלישית בגודלה לפי נתוני יפעת, בגובה כמיליון שקל, שייכת לחברת בזק - עם פרסומת שבה הפרזנטורית עדי אשכנזי מציגה נוכחות הרבה יותר רגועה מזו שהצופים רגילים לקבל ממנה על המסך.

המסר העולה הוא רציני ברובו, ומסתכם באמירה שהחברה מחברת את הישראלים לאינטרנט - על אף שאין בכך שום ייחודיות. אלא אם לוקחים בחשבון מבצעי סוף שנה, כמובן. הפרסומת מתברגת במקום החמישי בזכירות, והשמיני באהדה.

המשרד האהוב

המשרדים האחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן־שמיר־סמסונוב (ביטוח 9), גיתם BBDO (סלקום, פרסומת ותיקה שעלתה מחדש) ומקאן תל אביב (בנק לאומי)

ההשקעה מזנקת

ההשקעה בפרסום עולה מ־34 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־41.5 מיליון שקל השבוע

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.