מבוסס על נתוני אתר "מדלן"
השכונות: עיר היין היא שכונה חדשה שמוקמת על שטחים פתוחים בצפון מזרח אשקלון, לאורך כביש הכניסה הצפוני לעיר. במקום שכן בעת העתיקה מפעל לייצור כלי אחסון ליין, ומכאן נובע שם השכונה. הבנייה בשכונה תכלול כ־11,500 דירות בבניינים בני 7־16 קומות. רבים מהבניינים בשכונה כבר אוכלסו, אך רוב המגרשים עדיין בבנייה או שהבנייה בהם טרם החלה, והשכונה צפויה להיות אתר בנייה עוד כשני עשורים.
● עסקה בשבוע | שלושה חברים קנו במשותף דירת 4 חדרים בבת ים. כמה הם שילמו
● "טרפת מהפסקת האש": 4.19 מיליון שקל על פנטהאוז בנהריה
במזרח השכונה מתוכנן מתחם מסחר ותעסוקה, ובמרכזה תעבור שדרה מסחרית, שבה יוכלו התושבים לבלות ולבצע את כל הקניות והסידורים. ברחבי השכונה ישנם מוסדות חינוך, ונוסף לכך מתוכננות גינות קטנות ובינוניות ברחבי השכונה, ופארק עירוני ענק מוקם בימים אלה במערבה.
שכונת אגמים הוקמה בדרום אשקלון בעשור האחרון. בשכונה יש כ־3,100 דירות, בעיקר בבניינים בני עד כ־13 קומות, אך גם בצמודי קרקע.
השכונה תוכננה עם רק שני מרכזים מסחריים קטנים, אחד מהם אוכלס לאחרונה והשני עוד לא התחיל להיבנות, כך שלתושבים אין הרבה אפשרויות לקניות ולסידורים במרחק הליכה. בשכונה יש מגוון מוסדות חינוך וקהילה, גינות קטנות רבות, פארק גדול בצפון השכונה, ופארק גדול שנפתח לאחרונה מדרום לשכונה שכולל מגוון אטרקציות.
תחבורה: תושבי עיר היין נהנים ממיקום טוב בכניסה לעיר וקרוב לאזור התעשייה ולמתחם הייטק שמתוכנן בצמוד לה. תכנון השכונה כולל גריד רחובות צפוף שמאפשר פיזור טוב של התנועה בתוכה, וכן רשת שבילי אופניים משמעותית שתאפשר רכיבה בטוחה ונוחה ברחבי השכונה, ובשילוב עם שבילים עירוניים קיימים ומתוכננים גם ליעדים מרכזיים בעיר, כמו תחנת הרכבת, חוף הים ומרכז העיר. עם זאת, כיום רבות מהתשתיות בשכונה עוד לא הושלמו, וברחובות רבים אין מדרכות או שבילי אופניים. בשכונה פועלים כיום שני קווי אוטובוס שמגיעים לתחנת הרכבת, לתחנה המרכזית, וליעדים שונים במרכז העיר ובדרומה, והם פועלים בתדירות של כל רבע שעה. תחנת הרכבת נמצאת במרחק נסיעה של כחמש דקות, או כרבע שעה באוטובוס. תכנון השכונה כולל תחנת רכבת חדשה, אך לא ידוע אם ומתי היא תקודם על ידי רכבת ישראל.
רשת הרחובות בשכונת אגמים מאפשרת פיזור טוב של התנועה, והשכונה נמצאת צמוד לציר יצחק רבין הראשי שמאפשר נסיעה למרכז העיר, אך השכונה מרוחקת יחסית מרשת הדרכים הבין עירונית ומתחנת הרכבת, שנמצאת במרחק נסיעה של כרבע שעה באוטו. עם זאת, בשכונה עוברים מספר קווי אוטובוס שמגיעים למגוון יעדים בעיר, לרבות תחנת הרכבת (מרחק נסיעה של כחצי שעה).
בשכונה יש רשת שבילי אופניים מקומית ענפה שמאפשרת התניידות נוחה ובטוחה, וזו מתחברת לשבילים עירוניים שמאפשרים רכיבה לחוף הים ולגן לאומי אשקלון. השבילים המתוכננים בשכונת אגמים מזרח שבבנייה, ירחיבו את רשת השבילים המקומית. הבנייה בשכונה הסתיימה למעשה, ולכן הרוב המוחלט של העסקאות הינו ביד שנייה.
פרויקטים עתידיים: בעיר היין צפוי להיבנות "פארק עיר היין" - פארק גדול בשטח של כ־600 דונם, ובו מתוכננים אמפי פארק, מתחם מגרשי ספורט, פרדסים, בוסתנים וכרמים, מתחם ארכיאולוגי גדול, ומתחמי משחק ובילוי משפחתיים; בצפון מזרח השכונה מתוכנן אזור תעסוקה ומסחר גדול. מגרשים רבים כבר שווקו ליזמים, אך לא ידוע מתי תחל הבנייה. ממזרח לשכונה מתוכנן אזור תעסוקה שמיועד לחברות הייטק; תכנון השכונה כלל הקמה של תחנת רכבת חדשה בצמוד לאזור התעסוקה החדש, אך לא ידוע אם ומתי היא תוקם; שכונת מ־6 - שכונה חדשה עם כ־4,500 דירות שמתוכננת מצפון לעיר היין; שכונת אבן עזרא - שכונה חדשה עם כ־3,750 דירות שמתוכננת מדרום לעיר היין; גשרים - שני גשרים חדשים שמוקמים כחלק מהקמת פארק עיר היין יקשרו בין השכונה לבין השכונות הקיימות ממערב לה, ויאפשרו הגעה ישירה לחוף הים.
באשר לאגמים, שכונה חדשה נבנית בימים אלה ממזרח לה - אגמים מזרח - עם כ־5,000 דירות; רובע דרום מזרח - רובע מגורים ותעסוקה חדש שאושר לאחרונה ממזרח לשכונת אגמים מזרח, עם כ־11,500 דירות, שטחי מסחר ותעסוקה נרחבים, ורשת דרכים שתאפשר הגעה ישירה יותר לאזור התעשייה ותחנת הרכבת העירונית.
בשורה התחתונה: טל קופל, מנכ"ל מדלן: "שכונת אגמים, שבישרה את תנופת הבנייה המסיבית באשקלון, תוכננה לפי תבניות מיושנות יחסית, שכוללות מעט מסחר פנים שכונתי, בעוד שעיר היין, הרובע החדש והנוצץ של העיר, תוכנן עם עירוב שימושים אמיתי שכולל שדרות מסחריות ואזור תעסוקה צמוד. נוסף לכך, עיר היין נהנית ממיקום טוב בכניסה לעיר וקרוב לתחנת הרכבת וכביש 4, בעוד שאגמים מרוחקת מאמצעי תחבורה.
"מסיבות אלה ככל הנראה מחיר הרכישה בעיר היין גבוה מאגמים, אך במחירי השכירות המגמה הפוכה, וזאת בגלל שאגמים היא שכונה קיימת עם מעט בנייה, בעוד שעיר היין היא עדיין אתר בנייה גדול עם מחסור בתשתיות״.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.