המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.
לראשונה זה זמן רב, דירוג הפרסומות הזכורות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה מתאפיין בשבוע פיננסי חזק, וארבעת המקומות הראשונים שייכים לבנקים הגדולים בישראל. בראש הטבלה נמצא בפעם השלישית ברציפות בנק לאומי עם שחקנית החיזוק מגי אזרזר, ואחריו לפי הסדר מזרחי טפחות, דיסקונט והפועלים.
מגי אזרזר בקמפיין לאומי / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
● ראיון | "לעצבן את הלקוח כמה שפחות": החברה שרוצה לשנות את הקשר בין חנויות ללקוחות
● בלעדי | מתקדמים לרכישה? ניר צוק נפגש עם בעלי רשת 13
עבור שניים מהבנקים מדובר בקמפיינים חדשים יחסית, וכל אחד מהם מתמקד בנושא אחר. מזרחי טפחות עלה בפרסומת אקטואלית שמציבה במרכז את פרויקט "כתום ישראל" שהוביל בשנה האחרונה לסיוע לנפגעי המלחמה. הפעם מדובר בתושבי קרית שמונה והצפון, כשברקע השיר "זן נדיר" של קורין אלאל ז"ל שהלכה בשבוע שעבר לעולמה.
דיסקונט בחר לטפל בנושא אוניברסלי יותר, שמטריד רבים במיוחד בשל יוקר המחיה בישראל: איך לדעת במה כדאי להשקיע את הכסף. כדי להמחיש את הבלבול שהנושא מייצר, הפרזנטורית רותם סלע נקלעת לשפע של שיחות על שוק ההון ועצות לא מרגיעות.
לאוויר נשלחות מילים שרוב קוראי גלובס כנראה דווקא כן מכירים, כמו נאסד"ק, S&P, שוק שורי, שוק דובי ושורטים, אבל את סלע הן מלחיצות. היא נרגעת רק כשמגיע הפתרון של הבנק - stocktalk, צ'אט בוט שנועד לסייע בהחלטות השקעה במניות - והכול, כך על פי הפרסומת, בא על מקומו בשלום. לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מבין המפרסמים בכלל ערוצי הטלוויזיה, דיסקונט הוא הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ־1.6 מיליון שקל.
ההשקעה השנייה בגודלה לפי נתוני יפעת, כ־1.5 מיליון שקל, שייכת לתנובה שעלתה בשני קמפיינים לא חדשים, לגבינות עמק ופיראוס (עם השיר "רונדלים" של סטטיק, פרזנטור פרטנר) - אשר אינם מתברגים בדירוג. ההשקעה השלישית בגודלה, גם כן כ־1.5 מיליון שקל, שייכת לבזק שעלתה בפרסומת לקידום מבצעי סוף השנה. הפרסומת, שמוותרת על הכישרון הקומי של הפרזנטורית עדי אשכנזי ומתרכזת באירועי השנה החולפת, מתברגת במקום החמישי בזכירות.
הפרסומת האהובה ביותר זה השבוע השני שייכת לביטוח 9 ואודי כגן. הפעם האב המאותגר טכנולוגית מצליח לכאורה להתעדכן בחידושי "הבינה המלכותית" כי "הכול היום זה היי האי", ובעזרת "צ'ט צ'יפיפי" מנסה לגלות היכן מציעים מבצעי סוף שנה משתלמים. כמו בכל סדרת הפרסומות הזו, קשה שלא להזדהות ולצחוק.
אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
מלבד ביטוח 9 מתברגות גם המתחרות ביטוח ישיר וליברה. אך בעוד ששיעורי הזכירות של כולן דומים למדי, הפער באהדה משמעותי במיוחד: מדובר בשתי הפרסומות האחרונות בדירוג האהובות, למרות שהפרזנטורים שלהן - ליאור אז ותומר קאפון, בהתאמה - אהובים מאוד על הישראלים.
משקיעים יותר
ההשקעה בפרסום עולה מ־41.5 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־47 מיליון שקל השבוע
המשרד האהוב
המשרדים האחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן־שמיר־סמסונוב (ביטוח 9), מקאן תל אביב (בנק לאומי) וראובני־פרידן (מזרחי טפחות)
המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קרייאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.