זה היה מהיר ממש: רק בתחילת השבוע עלתה לאוויר הפרסומת החדשה של קופת חולים לאומית עם "כוכבה" (קרן מור) מהסדרה "קופה ראשית" של התאגיד, וכבר זו הפרסומת האהובה ביותר. הבחירה בדמות טלוויזיונית מוכרת שוב מוכיחה את עצמה, ואגב, זו לא הפרסומת הראשונה של "כוכבה" - אבל בקודמת, של בזק, היא הייתה חלק מאנסמבל שלם.
● כך הפכה "כוכבה" לפרזנטורית החדשה של קופת חולים לאומית
● מצטערים, מד מן. מהפכת הפרסום כבר כאן
● איך תשפיע עסקת הענק של ענף הפרסום על השוק הישראלי?
בעוד הקופות המתחרות, כללית, מכבי ומאוחדת, נמצאות עם קמפיינים באוויר לפחות אחת לרבעון ולרוב גם מככבות בדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות, ללאומית לא היה קמפיין באוויר כבר שמונה חודשים. כעת היא חוזרת עם פרזנטורית חדשה שמצטרפת לחסידה המוכרת - אם כי כמו "חמודי" של כללית, גם החסידה נדחקת לסוף, בדרך החוצה. במרכז נמצאת הקופאית הכי מפורסמת במדינה בשנים האחרונות.
הפרסומת עוצבה לגמרי ברוח "קופה ראשית", כולל ספת העדויות שהפעם הוצבה במסדרון קופת החולים. כוכבה יושבת בקופת הסופרמרקט שלה ומשוחחת עם מוקד הקופה. בדומה לאופיה בסדרה, הבעיות האישיות שלה מעניינות אותה קצת יותר מהלקוחות, וכאן לשם שינוי היא לא מתוסכלת אלא מקבלת יחס הולם שגורם לה להרגיש כמעט כוכבת. קופאית מבינה בקופות, לא ככה?
מאחורי הקמפיין עומד משרד הפרסום פיגמנט, וגם עבורו מדובר בהופעה יוצאת דופן, למרות שהמשרד (בהובלת אסף מזור, אריאל כהן ולימור חליבה) עובד עם הקופה כבר שש שנים. הפרסומת מתברגת במקום השמיני בזכירות, ומבין המתחרות, רק כללית (עם גיא זו-ארץ ויעל בר זוהר) נכנסת השבוע לדירוג - מקום תשיעי בזכירות ורביעי באהדה.
יעל בר זוהר וגיא זוארץ בקמפיין קופת חולים כללית
הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק דיסקונט, שחזר לאחרונה למסך אחרי היעדרות ארוכה, והיא עוסקת בנושא שמטריד רבים, במיוחד בשל יוקר המחיה: איך לדעת במה כדאי להשקיע. כדי להמחיש את הבלבול שהנושא מייצר, הצופה רואה את הפרזנטורית רותם סלע נקלעת שלא מרצונה לשפע של שיחות על שוק ההון לצד עצות שטיבן אינו ברור.
לאוויר נשלחות מילים שרוב קוראי עיתון זה כנראה דווקא מכירים, כמו נאסד"ק, S&P, שוק שורי, שוק דובי ושורטים, אבל את סלע הן מלחיצות. היא נרגעת רק כשמגיע הפתרון של הבנק - Stocktalk, צ'אט בוט שנועד לסייע בהחלטות השקעה במניות - והכול, כך על-פי הפרסומת, בא על מקומו בשלום.
לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מבין המפרסמים בכלל ערוצי הטלוויזיה, דיסקונט הוא גם הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ-1.5 מיליון שקל.
רותם סלע בקמפיין דיסקונט
ההשקעה השנייה בגודלה, כ-1.3 מיליון שקל, שייכת למפעל הפיס עם שלושה קמפיינים - "גיבורים מספרים" (עם עידן עמדי), תוכנית המנויים ולוטו. ההשקעה השלישית בגודלה, כ-1.2 מיליון שקל, שייכת לתנובה עם שלושה קמפיינים - לגבינות פיראוס, גאודה ועמק. כל הפרסומות של שני המפרסמים הללו אינן מתברגות בדירוג.
משקיעים יותר
ההשקעה בפרסום עולה מ-47 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-49 מיליון שקל השבוע.
המשרד האהוב
המשרדים האחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם פיגמנט (קופת חולים לאומית), גליקמן-שמיר-סמסונוב (ביטוח 9) ומקאן תל אביב (בנק לאומי).
המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.