סגן הממונה על התקציבים לתחום התשתיות, איליה כץ, הודיע היום (א') לממונה על התקציבים על סיום תפקידו. כץ הוא דמות מפתח בענף התחבורה והתשתיות ועומד מאחורי שורה ארוכה של רפורמות ותקציבי מדינה, הוא מי שחיבר את עיקרי חוק המטרו ואת שיטת המימון שלו.
● הסימנים בשטח: פרויקט המטרו יוצא לדרך
● בלעדי | הדיל יוצא לדרך: אתם תשלמו בכניסה לתל אביב, מירי רגב תקבל רכבת לקריית שמונה
עם אישור תקציב המדינה ולאחר למעלה מעשור באגף התקציבים, איליה כץ, סגן הממונה על התקציבים לתחום התשתיות, הודיע כאמור על סיום תפקידו. במהלך כהונתו באגף, כיהן כץ בתפקידים בכירים באגף התקציבים בהם סגן הממונה על התקציבים, רכז הסעת המונים ונמלים ורכז צוות מאקרו האמון על בניית תקציב המדינה. "כץ היה שותף באישור כלל תקציבי המדינה מאז שנת 2014, ותחת הובלתו קודמו תהליכי בניית ואישור תקציבי תשתיות רב-שנתיים שהובילו לגידול משמעותי בהיקף ההשקעה בתשתיות לאומיות", נמסר מטעם משרד האוצר.
כץ הוביל את הצוות שהביא לאישור חוק המטרו, לרבות מתווה המימון עבורו, פרויקט התשתית המשמעותי ביותר בתולדות המדינה, שיביא למהפכה בתחבורה הציבורית במטרופולין גוש דן וכן הוביל את חקיקת חוק התשתיות הלאומיות, המסייע בפתרון צווארי בקבוק רגולטורים עבור פרויקטי תשתית נוספים במדינה. בנוסף, צוותיו של כץ מקדמים את פרויקט אגרת הגודש בגוש דן, הליך הנמצא כעת בשלב מכרזי, את הקמת השדה המשלים לנתב"ג וכן את החקיקה להקמת רשויות מטרופוליניות, נושא שממתין כעת לאישור הכנסת.
לפי המשרד, "בתפקידיו הוביל ולקח חלק במספר רב של רפורמות מבניות משמעותיות, בהן: השלמת הרפורמה בנמלי הים ופתיחת נמל המפרץ ונמל הדרום לצורך תחרות במטען הכללי שאושרה לאחרונה, אישור הליכי ההסמכה לתחנות כוח חדשות, הסרת חסמים לקידום של סולארי קרקעי, אישור חוק הנומרטור המסייע בתכנון רב שנתי ושמירה על היציבות הפיסקאלית ועוד. בנוסף צוותיו לוקחים חלק בצוותים הבין-משרדיים למדיניות הייצוא והגברת התחרות במשק הגז, לקידום שינוי מבני והגברת התחרות במשק החשמל וכן לאסדרת משק הפסולת".
בהודעתו, הביע כץ את תודתו לממונה על התקציבים יוגב גרדוס על ההובלה והמנהיגות ולעובדי ועובדות אגף התקציבים על שיתוף הפעולה הפורה ועל הזכות להיות חלק מחוד החנית של השירות הציבורי, ולהיות שותף משמעותי ומשפיע בעיצוב הכלכלה הישראלית".
כץ הוא גם מי שהצליח לשקם את מערכת היחסים עם משרד התחבורה, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ולהגיע לשורה של הסכמות שבעקבותיהן רגב הסירה את התנגדותה לפרויקט המטרו, מקדמת בצוותא עם האוצר את רפורמת הרשויות המטרופוליניות, והיא תסיר את התנגדותה לפרויקט אגרות הגודש בתמורה לקידום הרכבת לקריית שמונה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.