אולמרט מרוצה ממסקנות המשטרה: "העירייה אינה אחראית לקריסת הרצפה"

העובדה כי 12 מהאנשים נחשדים בעבירות של הריגה וגרימת מוות ברשלנות, ועובדת עירייה חשודה בעבירות של מרמה, מצביעה לדבריו, כי לעירייה שהוא עומד בראשה אין קשר לנפילת הרצפה

יום לאחר שהמליצה המשטרה להעמיד לדין 12 איש בחשד להריגה או גרימת מוות ברשלנות, וכן להעמיד לדין את עובדת העירייה, אוסנת שזו, בחשד למירמה והפרת אמונים - מביע ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, שביעות רצון מסויגת.

לדבריו, "ממצאי חקירת המשטרה מאשרים את כל מה שטענו מהיום הראשון לאסון: לעירייה לא היה קשר ישיר או עקיף, קרוב או רחוק, לתוצאה הטרגית של קריסת רצפת אולמי ורסאי".

העובדה כי 12 מהאנשים נחשדים בעבירות של הריגה וגרימת מוות ברשלנות, ועובדת עירייה חשודה בעבירות של מרמה, מצביעה לדבריו, כי לעירייה שהוא עומד בראשה אין קשר לנפילת הרצפה.

במסיבת עיתונאים שכינס היום (ד') אולמרט, הוא שב ומדגיש, כי בניית הבניין נעשתה בשנת 1998, והכשל בתפקוד מחלקת מהנדס העיר והמחלקה לפיקוח על הבנייה נוצר חמש שנים לפני שהוא נבחר לתפקיד ראש העירייה.

בנוסף מציין אולמרט, כי גם העובדה שעובדים רבים בעירייה נחקרו בפרשה ומאות מסמכים הועברו למשטרה, ורק עובדת אחת תועמד לדין - מעידה שוב, כי העירייה אינה אחראית לקריסת הרצפה.

לגבי העובדת, אוסנת שזו, מנהלת כ"א במינהל ההנדסה וקרובת משפחה של בעלי האולם, שחשודה כי הפעילה את קשריה לזירוז הטיפול במתן רישוי לאולם ורסאי, ציין אולמרט, כי יינקטו נגדה כל הצעדים, והיא תושעה מעבודתה.

מהנדס העיר, האדריכל אורי שיטרית, אמר, כי בעיית הבניינים שנבנו בשיטת הפל-קל היא בעיה מורכבת ומסובכת. לדבריו, "אף אחד לא יודע מהו היקף הבעיה. אין הנחיות ברורות וחד-משמעיות מה לעשות, ומדובר במצב של חוסר אונים. אין אף רשות מוסמכת שמסוגלת לומר מה עושים עם המבנים".

העירייה, לדברי שיטרית, כחלק מהיערכותה לטפל בבעיה, תבדוק 1,250 מבני ציבור. מאז האסון לדבריו אותרו בעיר 2 מבנים שנבנו בשיטת פל-קל, ונחשבים למסוכנים. העיירה הוציאה צווי סגירה לשני המבנים, על אף לחצים שהופעלו עליה.

לשאלה מה מתכוונת העירייה לעשות בעניין, השיב אולמרט: "שהיועמ"ש לממשלה יוציא צו לפנות את כל מבני הפל-קל. זו בעיה ארצית".