אושרה תוכנית פארק הירקון - ללא שטחי ג'לג'וליה

ההחלטה נבעה מתוך הבנה, ששטחים אלה נחוצים לחקלאי המקום, ולכן אין לשנות את הגדרתם

הוועדה לעניינים תכנונים עקרוניים (ולנת"ע) אישרה את תוכנית פארק הירקון. בין החלטותיה: להסיר מהתוכנית את שטחי ג'לג'וליה, מתוך הבנה ששטחים אלה נחוצים לחקלאי המקום, ולכן אין לשנות את הגדרתם, ומאחר וממילא שטחים אלה מרוחקים משטח תוכנית הפארק. לאור ההחלטה, יישארו שטחי ג'לג'וליה כשטחים חקלאים, ובכך לא יפחת מעמדם. עוד הוחלט לדחות את דרישת עיריית הוד השרון לסמן את פרדס בחרין כשטח למגורים, ולהשאירו כשטח פארק פתוח. מתחם זה עמד במוקד מחלוקת בין מתכננת המחוז לשעבר, רננה ירדני-גולן, ומתנגדי התוכנית, ובראשם הארגונים הירוקים, שטענו שאין לשלב שטחי מגורים בתוכנית, ואין לפגוע בה באמצעות החדרת "אצבעות" מבונות לתוך שטח התוכנית.

עוד הוחלט, להפריד את איזור התעסוקה שמתכנן מינהל מקרקעי ישראל בקרית אריה, פתח תקווה, משאר התוכנית, ולא לדרוש ביצוע תוכנית לאיחוד ולחלוקה במטרה לממן בדרך זו את הקמת הפארק.

מינהל מקרקעי ישראל, ובראשם סגן מינהל אגף התיכנון במינהל, דויד רוסו, התנגדו נמרצות ובמשך תקופה ארוכה לרעיון זה. לדעתם, אין לממן הקמת פארק באמצעות תוכניות איחוד וחלוקה, ויש להקצות לכך תקציב נפרד.

בנוסף, קיבלה הוועדה את עמדת המינהל לפיה אם תתבצע תוכנית לאיחוד וחלוקה, היא תקשה על הקמת דיפו (חניון הלילה של הרכבת) אותו מתכננת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) באיזור התעסוקה של קרית אריה.

לדברי רוסו, הדרישות לבצע תוכניות איחוד וחלוקה עם שטחי המינהל עולות פעמים רבות. לאחרונה הגיש המינהל עמדה עקרונית לולקחש"פ (ועדה לקרקע חקלאית ושטחים פתוחים) לפיה אין לבצע תוכניות בדרך זו. שלושה מנהלי מינהל, עוזי וכסלר, עו"ד אבי דרכסלר ומנהל המינהל הנוכחי, יעקב אפרתי, הביעו התנגדות לשיטה זו.