"תמ"מ 5 מתנכלת לרמה"ש, וראש המועצה אינו מביא אותה לדיון"

בינתיים, מתכננת הוועדה המחוזית תוכנית שכוללת העברת שטחים מרמת השרון לתל אביב

חבר הוועדה המקומית ברמת השרון, יצחק רוכברגר, פנה לראש המועצה, גבי פארן, בדרישה שיתנגד לתוכנית המתאר המחוזית (תמ"מ) 5, ובמקביל יביא לדיון הוועדה המקומית את פרטי התוכנית המתרקמת באשר לשטחי רמת השרון. לדעת רוכברגר, פארן בקיא בתוכנית, והוא אינו מביא אותה לידיעת המועצה בשל שיקולים לא ענייניים, בין השאר בעקבות אינטרסים של בעלי קרקעות באיזור.

לטענת רוכברגר, תוכנית המתאר מתנכלת לרמת השרון, וגוזלת ממנה שטחי קרקע חשובים. עוד טוען רוכברגר, שרמת השרון הפקידה תוכנית לפיתוח שטחים ממזרח לכביש 5, בין הכפר הירוק למגרשי הטניס, אך תוכנית זו לא אושרה על ידי הוועדה המחוזית, בטענה שהיא נוגדת את תוכנית המתאר החדשה, הנמצאת בהליכי תכנון.

בינתיים, מתכננת הוועדה המחוזית תוכנית שכוללת העברת שטחים מרמת השרון לתל אביב, שבהם תוכניות לבנייה רוויה, כאשר בכוונתה להשאיר בשטח רמת השרון פארק בלבד, בשעה שעיריית תל אביב תיהנה מהכנסות היטלי ההשבחה ומהכנסות הארנונה שתגבה משטחים אלה.

מועצת רמת השרון מסרה בתגובה, שלפארן אין כל כוונה לאבד שטחים לטובת תל-אביב, וכי מטרתו היחידה היא לאפשר את הקמת הפארק. לטענת המועצה, ההתנגדות לפארק נובעת משיקולים נדל"נים בלבד של גורמים בעלי אינטרסים בשטח. עוד נמסר מהמועצה, שמשרד הפנים מינה ועדת גבולות, שתפקידה יהיה לקבוע את הבעלות על השטח.