נדחתה בקשת משפחת האדריכלים כרמי למנוע שינויים בהיכל התרבות

היכל התרבות ביקשה לערוך שינויים ושיפוצים בבניין. תכנון השינויים החל לפני שנתיים על-ידי בנו של זאב, האדריכל יעקב רכטר. לאחר שיעקב רכטר נפטר, המשיך בנו (נכדו של זאב), אמנון רכטר, בהכנות לביצוע השינויים

בית-המשפט העליון דחה שלשום (ג') בקשה של יורשי האדריכל דב כרמי, להוציא צו המונע את השינויים במבנה היכל התרבות ללא הסכמתם. בניין היכל התרבות תוכנן ועוצב בשנות ה-50 בידי האדריכלים דב כרמי ז"ל וזאב רכטר ז"ל.

היכל התרבות ביקשה לערוך שינויים ושיפוצים בבניין. תכנון השינויים החל לפני שנתיים על-ידי בנו של זאב, האדריכל יעקב רכטר. לאחר שיעקב רכטר נפטר, המשיך בנו (נכדו של זאב), אמנון רכטר, בהכנות לביצוע השינויים.

כשהדבר נודע ליורשים של דב כרמי - חיה, רם כרמי ועדה כרמי-מלמד, אדריכלים גם הם, ביקשו מהיכל התרבות לשתף אותם בתכנון ובביצוע השינויים. לאחר שלא הצליחו להגיע לידי הסכמה עם אמנון רכטר, נדחתה בקשתם.

בית-המשפט המחוזי לא נענה לבקשת משפחת כרמי להוציא צו מניעה זמני, ומכאן הערעור לעליון.

השופט אליעזר ריבלין, בהסכמת השופטים דליה דורנר ואדמונד לוי, קבע, כי תוכנית השיפוצים איננה כוללת שינויים מהותיים במבנה, וכי כל מאפייניו האומנותיים של היכל התרבות נשמרים.

עוד ציין ריבלין, כי בעבר בוצעו שינויים רחבים יותר, ובכללם שינויים בבמה, הקמת בית קפה, שינויים בצבע ועוד. לפיכך, קבע, מאזן הנוחות נוטה לטובת היכל התרבות ואמנון רכטר, ומכאן ההחלטה לדחות את הערעור.

על משפחת כרמי הוטלו 20 אלף שקל הוצאות משפט. (רע"א 298/02).