העירייה לא צריכה רשיון?

רק ערב פתיחה חגיגית נזכרה עיריית תל-אביב להגיש בקשה לקבלת אישורי אכלוס

רק ערב הפתיחה החגיגית של המשכן החדש של המרכז ללימודי חתירה, בגדה הצפונית של נחל הירקון, נזכרה עיריית ת"א להגיש בקשה לקבלת האישורים לאכלוסו. המרכז ללימודי חתירה וימאות ע"ש דניאל מרכוס, ייחנך מחר (ו') במעמד שגריר בריטניה בישראל, שררד קאופרקולס, שר התרבות, המדע והספורט, מתן וילנאי, וראש העירייה, רון חולדאי. למקום אין עדיין את הרישוי המתאים, מאחר שעדיין לא שונה ייעודם של 800 מ"ר.

לוועדה לתכנון ובנייה הוגשו אתמול (ד') בקשות לשינוי יעוד השטחים ל"שטחים עיקריים", 48 שעות לפני הפתיחה. הדיון לא התקיים, עקב התנגדות יו"ר סיעת הירוקים, פאר ויסנר.

המרכז כולל פארק בן 28 דונם ומעגן פנימי. הוא הוקם בהשקעה של 12 מיליון דולר, תרומת קרן פורטר וקרן ת"א לפיתוח, שחולדאי משמש יו"ר שלה.

עיריית ת"א מסרה בתגובה, כי מדובר בטקס בלבד, והבניין לא יאוכלס.

מהנדס עיריית ת"א, דני קייזר, אמר ל"גלובס", כי אכן צריך להסדיר חוקית את השטח בבניין. הבניין לא יאוכלס ולא יופעל עד שיוסדרו כל ההיבטים באופן מלא.

תקציר נדחתה תביעתו של המתווך רמי עבודי, לחייב את דוד כהנא, קבלן הבניין דב שוורץ ועו"ד חנוך קינן, לשלם לו 1.56 מיליון שקל, כשוויו של דונם אחד בפתח תקוה. עבודי טען, כי העיסקה לרכישת הקרקע נקשרה בתיווכו. לדבריו, הוא נוהג להקליט את השיחות שהוא מנהל במסגרת עבודתו כמתווך. השופטת הילה גרסטל קבעה, כי עבודי לא הצליח לקבל בכל השיחות האמורות הודאה בטענותיו. כן קבעה, כי לא הוכח שבין הצדדים נקשרה עיסקה במקרקעין. עבודי חוייב בהוצאות בסך 75 אלף שקל. (ת.א 409/96).

שמואל אשרוב מחולון נעצר בסוף השבוע שעבר בידי אגף המכס והמע"מ, בחשד של הנמכת מחירים בייבוא והגשת מסמכים כוזבים לרשויות המכס. החוקרים טענו בבית משפט השלום בת"א, כי החשוד, באמצעות חברת א.ש אלירן ייבוא ושיווק, ייבא בירה מאוסטריה, ובמסמכים שהגיש לרשויות המכס הצהיר על מחיר נמוך מאשר מחיר הקנייה בפועל. בהעדר התנגדות, שוחרר אשרוב בערבויות בסכום של 90 אלף שקל. (תיק מעצרים 18382/02).

הוצאת עיתון הארץ חוייבה לשלם 17,500 שקל לחברת גד הפקות וכן הוצאות משפט בסך 3,500 שקל. גד הפקות הגישה בסך 200 אלף שקל, בטענה להעתקת רשימות ממדריך טלפונים ארצי ללימודים על-תיכוניים מחודש נובמבר 2000, ופרסומן במדריך אקדמי ללימודים על-תיכוניים מטעם "הארץ". השופט איתן אורנשטיין קבע, כי חלה יצירתיות בבחירה ובסיווג החומר, וכי חלה הגנת זכויות יוצרים על ה"לימודופון" של גד כיצירת לקט. (ת.א 5427/01).

יעקב זיידנברג ועו"ד אלן גוסילס, שהיו בעבר עובדי חברת מ.ב שלהבת, ורפאל מתיתיהו הטוען לחוב של החברה כלפיו, מבקשים להוציא צו לפירוק החברה. החברה עוסקת בין היתר במתן שירותים משפטיים ללקוחות שונים, ולטענת המבקשים, היא אחת משורה ארוכה של חברות קש קיקיוניות, הקשורות זו בזו על מנת להסוות מאחוריהן את פעילותם הבלתי חוקית לכאורה של מנהליהן ובעלי השליטה בהן - תומר טישלר וברוך מאירסון. (תיק פש"ר 1917/02).

עיריית הרצליה אינה חייבת לפתוח תחנת הצלה בחוף הרצליה בחורף, והעניין נתון לשיקול דעתה. היא גם אינה חייבת לספק למצילים הוותיקים עבודה בפועל בחודשי החורף. כך קבע בית הדין האיזורי לעבודה בתל-אביב, בפסק דין אשר דחה עתירה של ההסתדרות ושל ועד עובדי עיריית הרצליה נגד העירייה. (ס.ק 1218/01).

נאמן הקפאת ההליכים של ג'ורדאל, רו"ח ראובן אלמוג, מבקש מביהמ"ש לפרסם הצעה לרכישת החברה ונכסיה, משום שיש התעניינות בכך, אך טרם התקבלה הצעה ממשית לרכישה. כחלק מהליכי ההבראה וההסדר אלמוג בוחן את מכירתה לצורך הזרמת הון לביצוע תוכנית הבראה ולמיקסום התמורה לנושים. ג'ורדאל עוסקת בייצור ובשיווק מוצרי קוסמטיקה ובריאות המבוססים על מינרלים של ים המלח, מעסיקה 35 עובדים, ומחזורה - 11 מיליון שקל. (פש"ר 1859/02).

חמישה רוכשים של מגרש במושבה האמריקנית בת"א תובעים 2.5 מיליון שקל ממינהל מקרקעי ישראל. לטענת התובעים, ב-1999 רכשו את המגרש מהמינהל כדי לבנות דירות. לטענתם, ב-2001, עם השלמת עבודת התכנון, ביקשו את חתימת עיריית ת"א על תוכניות המדידה, ונתקלו בסירוב. הסתבר להם, כי יש מחלוקת בין העירייה לבין המינהל, וכי העירייה טוענת לבעלות של 10% מהמגרש אותו רכשה מהמינהל. עוד הסתבר להם, כי המינהל טרם השלים את הליכי רכישתו של השטח, או טרם שילם בעד רכישתו. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 2228/02).

יצחק דנון, שמואל דקלו