פרשת נכסי אזורים: דנקנר מציע פרעון מוקדם של האג"ח או שיפור התשואה

החברה טוענת שלא היה פסול בהעמדת ההלוואה בסך 250 מיליון ש' לגנדן - מחצית מההון העצמי שהשקיעה ברכישת אי.די.בי

נוחי דנקנר הודיע היום (ג') על נכונותו לפרוע את איגרות החוב של חברת נכסי אזורים שבשליטתו, או להעלות את התשואה עליהן. ההודעה נמסרה בעקבות החשיפה ב"גלובס" של העובדה, שדנקנר נטל מנכסי אזורים - אותה רכש מאי.די.בי - הלוואה בסך 250 מיליון שקל, שהיוותה מחצית מהונו העצמי לרכישת השליטה באי.די.בי.

נכסי אזורים הודיעה למשקיעים באג"ח ד' (באמצעותם גייסה 120 מיליון שקל): "ביומים האחרונים פורסמו בתקשורת טענות בקשר להלוואה שנתנה החברה לחברה-האם גנדן. הטענות התייחסו להוראה באג"ח מסדרה ד', לפיה למחזיקי האג"ח קמה הזכות לדרוש פרעון מוקדם של איגרות החוב במקרה בו תחליט החברה לרכוש מניות אי.די.בי אחזקות.

"עמדת החברה ויועציה המשפטיים היא שאין לטענות שפורסמו כל בסיס. במטרה לשמור על שיתוף הפעולה הטוב וההדוק עם כלל הגורמים הפועלים בשוק ההון, החליטה החברה, ביוזמתה שלה, להציע לבעלי האג"ח לבחור באחת משתי החלופות הבאות: פרעון מיידי של איגרות החוב, או המשך החזקתן והעלאת שיעור הריבית הנקובה בהן, לשם התאמת תנאיהן לשינויים שחלו מאז ההנפקה בתשואות על אג"ח בשוק".

נכסי אזורים מוסרת, כי על כל בעל אג"ח למסור הודעה בכתב על החלופה בה הוא בוחר ב-16 ביולי. אי קבלת ההודעה בכתב במשרדי החברה עד יום זה, תיחשב בחירה בחלופה של התשואה הגבוהה יותר.

אתמול (ב') התבטא בחריפות גורם בכיר באחד מהגופים שהשתתפו בהנפקת האג"ח של נכסי אזורים, וטען: "מדובר בחוצפה שאין כדוגמתה. כשהכספים הללו גוייסו, שאלת מימון רכישת אי.די.בי נשאלה ע"י כל הגופים המוסדיים אליהם פנו החתמים. אני מניח, שבעקבות זאת הוכנסה הסתייגות, לפיה לא ניתן להשתמש בכסף שגוייס לצורך מימון רכישת אי.די.בי.

"לא ידענו על ההלוואה עד לפרסום הדירוג של מעלות בסוף השבוע, ופתאום אנחנו מגלים שהחברה השתתפה בעקיפין במימון העיסקה. הרי מדובר פה ב'מונקי ביזנס' צורם - החברה כאילו לא השתתפה במהלך, אך נותנת הלוואת ענק לגנדן, שבאמצעותה מימן נוחי את עיסקת אי.די.בי".