ייפתח קורס לביקורת והערכת מבנים

לדברי המנהל המקצועי של הקורס, אינג' יוסי צדיק, בכל שנה מוגשות לבתי המשפט כ- 3,500 תביעות חדשות בעקבות סכסוכים בין קבלנים ודיירים, שעיקרם ליקויי בנייה

היחידה ללימודי המשך בטכניון בתל-אביב תפתח באוקטובר 2003 קורס לביקורת והערכת איכות מבנים, שמטרתו להסמיך מהנדסים לתפקידי מבקרי איכות. תקוות מארגני הקורס היא שבוגריו ילוו את הפרויקטים לבנייה כבר מראשית דרכם, ובדרך זו ימנעו כשלי בנייה רבים.

לדברי המנהל המקצועי של הקורס, אינג' יוסי צדיק, בכל שנה מוגשות לבתי המשפט כ- 3,500 תביעות חדשות בעקבות סכסוכים בין קבלנים ודיירים, שעיקרם ליקויי בנייה.

התביעות מוגשות לבית המשפט בליווי חוות דעת של בודק מבנים, הקבלן מעסיק אף הוא בודק כדי לספק חוות דעת נגדית, בית המשפט מעסיק אף הוא בודק בורר, כאשר בסוף התהליך מקבל הדייר לא יותר מ-10% עד 15% מסכום התביעה.

לדעת צדיק, תופעה זו מעידה יותר מכל על חוסר המקצועיות המספקת של בודקי המבנים, ועל התקוות המוגזמות שהם נוטעים בלב הדיירים.

לקורס יתקבלו מהנדסים ואדריכלים, בעלי ותק של חמש שנים לפחות, שילמדו פרקים בתורת האיכות, היבטים משפטיים, היבטים שמאיים, תקשורת בין אישית, היבטים טכנולוגיים, ניתוח אירועים ועוד. לדברי צדיק, במקביל הוחל בפעולת חקיקה בכנסת שמטרתה לגרום לכך שרק בוגרי הקורס יוכלו להגיש חוות דעת, וזאת במטרה לגרום ליתר מקצועיות של העוסקים בתחום.