קונפליקט דרום חיפה עשוי לנדוד צפונה - אפשרות שקרית הספורט תעבור לצ'ק פוסט

עיריות חיפה ונשר בוחנות להקים במשותף את קרית הספורט הבינלאומית על קרקע משותפת בסמוך לצ'ק פוסט - במקום בדרום חיפה

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, אומר, כי הוא וראש עיריית נשר, דוד עמר, דנים באפשרות להקים קרית ספורט על קרקע משותפת של שתי הערים. פתרון זה אמור לפתור את הקונפליקט הנדל"ני בדרום חיפה, המעסיק באחרונה את ההנהלה החדשה של העירייה.

על-פי התוכנית, תכלול קרית הספורט אצטדיון כדורגל בינלאומי, שיחליף את אצטדיון הכדורגל הוותיק בקרית אליעזר, השוכן בלב שכונת מגורים. כזכור, החליט יהב באחרונה לשקול מחדש את ההחלטה של ראש העיר הקודם, עמרם מצנע, להקים את האצטדיון ואת קרית הספורט במבואות הדרומיים של חיפה.

באחרונה קיבלו עיריות חיפה ונשר שטח של 600 דונם באיזור המבואות הצפוניים של חיפה, בסמוך לצומת הצ'ק פוסט. חיפה קיבלה 400 דונם, ונשר קיבלה 200 דונם. על-פי הצעת יהב, כל אחד מהצדדים יתרום 100 דונם לצורך הקמת קרית הספורט החדשה. כלל השטח הועבר לחיפה ונשר מתוך שטחי המועצה האיזורית זבולון.

קרית הספורט החדשה תוכננה לקום בדרום חיפה, בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים, על-פי תכנון של מצנע והחברה הכלכלית העירונית של חיפה. יהב החליט להקפיא את התוכנית כאשר נכנס לתפקידו לפני מספר חודשים. לדבריו, יש לשקול הקמת שכונת מגורים גדולה בדרום חיפה, במקום להקים קרית ספורט ופרויקטים של תעשייה ומסחר נוספים.

יהב סבור, כי אצטדיון בדרום העיר עלול להפריע לתושבי הכרמל. העירייה אמורה לממן את הקמת קרית הספורט החדשה הן מכספי המועצה להסדר הימורים בספורט והן מהתמורה הכספית שתקבל בגין השבחת הקרקע שבה ממוקם כיום אצטדיון קרית אליעזר. הכוונה היא לייעד את השטח לטובת פרויקט מגורים.

קרית הספורט החדשה אמורה לכלול מתקני ספורט שונים, כאשר במרכזם אצטדיון כדורגל ברמה בינלאומית גבוהה, שיכלול 30 אלף מושבים. קרית הספורט אמורה לכלול גם מלון לספורטאים. כמו כן, ייכללו בפרויקט אלפי מ"ר של שטחי מסחר ובידור.

בקבוצת הכדורגל של מכבי חיפה מתנגדים לשינוי מיקומו המתוכנן של האצטדיון החדש מדרום חיפה לאיזור הצ'ק פוסט. לטענת ראשי הקבוצה, אין תקדים בעולם שאצטדיון כדורגל ממוקם ליד מפעלי תעשייה מזהמים, כפי שקיימים בסמוך לצ'ק פוסט.