נציג התמ"ת במרכז ההשקעות התנגד לתוכנית לבייב לפארק באילת כי הוא ייסגר בשבת

נציג משרד התמ"ת במנהלת מרכז ההשקעות, אוהד אורנשטיין, המכהן כראש מנהל כימיה במשרד, נמנע בהצבעה על אישור האטרקציה התיירותית של לב לבייב באילת. זאת, לאחר שהתנגד בדיון במנהלת לעצם אישורה.

הנימוק שהעלה אורנשטיין בדיון היה, שעל-פי תוכנית ההשקעה, שבין יזמיה העיקריים איש העסקים הדתי לב לבייב, תהיה האטרקציה התיירותית סגורה בשישי ושבת. כך נודע ל"גלובס".

הסגירה בשבתות, אמר אורנשטיין בדיון, משמעה לדעתו, כי לא כל אזרחי ישראל יוכלו ליהנות מהאטרקציה, שתסתייע במימון מדינה. אורנשטיין כיוון לכך שתושביה החילוניים של ישראל, המגיעים לאילת לחופשות בסופי השבוע, לא יוכלו ליהנות מהאטרקציה שתהיה סגורה מכניסת השבת.

נציג משרד התיירות במנהלת מרכז ההשקעות, אבישי בר-אושר, וכן המשנה למנכ"ל משרד התיירות, משה ריגל, אשר הציג את הפרויקט במנהלת, תקפו במהלך הדיון את אורנשטיין על עמדתו ותמכו נחרצות בהקמה. לבסוף, כאמור, אושר הפרויקט בהצבעה ברוב קולות. גם שר התיירות, בני אילון, וגם מנכ"ל משרדו, אהרון דומב, הם אנשים דתיים.

ריגל אמר בתגובה ל"גלובס": "הצגתי את הנושא, היה דיון מעמיק של אנשי מנהלת מרכז ההשקעות, ולבסוף המנהלה החליטה כפי שהחליטה". עוד אמר, כי ההיקף הסופי של הפרויקט יהיה 25-20 מיליון דולר, וכי הוא עתיד להסתיים תוך 8 חודשים, מאחר והבנייה כבר נמצאת בעיצומה.

הפארק שיוקם הוא 'פארק נושאי', כמו אלה הקיימים בארה"ב ובמקומות נוספים בעולם, על שטח של 7 דונם. הפרויקט יעסיק 120 עובדים. משרד התמ"ת מסר, כי אין להגיב על תוכנם של דיונים פנימיים במנהלת. כפי שפורסם ב"גלובס" בשבוע שעבר, הפרויקט, הנקרא 'עציון גבר', משחזר כפארק הרפתקאות את עיר התנ"ך של שלמה המלך. הוא מוחזק בחלקים שווים בידי אלרן שבשליטת משפחת דנקנר, מלונות הירדן של אפריקה-ישראל, שבשליטת לב לבייב, וקבוצת משקיעים זרים.

מרכז ההשקעות אישר את ההשקעה, בגובה 80 מיליון שקל, למסלול מענקי מדינה בשיעור של 24%.