פרופיט ושותפיה ישקיעו 30 מיליון שקל בפאואר סנטר בן 10,000 מ"ר באשקלון

השותפים - שיכון עובדים וזילברמינץ * ישכירו ב-14 דולר למ"ר, וצופים תשואה של 25%

חברת פרופיט תעשיות בנייה, יחד עם שותפיה שיכון עובדים והקבלן יוסי זילברמינץ, ישקיעו 30 מיליון שקל - שווי ערך ל-6.8 מיליון דולר - בבניית פאואר סנטר בן 10,000 מ"ר באיזור התעשייה הצפוני של אשקלון. ההשקעה תהיה, על-פי נתונים אלו, 680 דולר למ"ר מבונה, כולל נלוות וחניה, ותמומן מהון עצמי וליווי בנקאי. זו ההשקעה הגדולה ביותר בנכס מסחרי באיזור בתקופה האחרונה.

בכוונת היזמים להשכיר שטחים בפאואר סנטר החדש לפי 14 דולר למ"ר לחודש. ההכנסה מדמי שכירות תגיע, בתפוסה מלאה, לכ-1.7 מיליון דולר לשנה, ותיתן תשואה של 25% על ההשקעה.

הפאואר סנטר החדש מהווה המשך ופיתוח של המרכז המסחרי הראשון, ששלושת היזמים בנו בסמוך. המרכז הוא בן 7,000 מ"ר, מושכר כולו - 6,000 מ"ר לחנות מגה של אחת הרשתות, ו-1,000 מ"ר לרשת מלך הצעצועים ולחנות סלקשין.

פרופיט נמצאת בשליטת צבי יצחקי, ומניותיה נסחרות בבורסה. החברה פעילה בעיקר בפיתוח ובניית נדל"ן להשכרה בארץ, באנגליה ובהונגריה. היא גם בעלת השליטה המלאה בגאפ החזקות וגאפ פיתוח. ההשקעות בישראל נעשות באמצעות חברות בנות, הנמצאות כולן (חוץ מאחת) בבעלות מלאה של החברה.

פרופיט מגבירה באחרונה, כמו חברות רבות אחרות, את פעילותה בחו"ל. באוקטובר אשתקד רכשה פרופיט 50% מבית מלון בבודפשט, הונגריה, ובבניין נוסף המיועד לשיפוץ ולהפיכה למלון. בנוסף, פרופיט היא בעלת 33% בחברת קירבקו הקפריסאית, שבבעלותה נדל"ן נוסף בהונגריה.

כן פעילה פרופיט באנגליה, באמצעות חברת הייקליף, הרשומה, משיקולי מס, באיי התעלה שבין צרפת לאנגליה. בבעלות פרופיט גם נדל"ן בפולין.