אולפינר: ישראל היא בירוקרטית הנדל"ן מספר 1 בעולם

"יזם או קבלן שמבקשים לבנות, נכנסים להרפתקה בירוקרטית שאינם יודעים את סופה ואת מחירה. הסיבה העיקרית לסחבת היא חוק התיכנון והבנייה המיושן, מלפני 40 שנה, שמאז נוספו לו 60 תיקונים"

ישראל היא בירוקרטית הנדל"ן מספר 1 בעולם - אמר אתמול (ב') ל"גלובס" נשיא התאחדות הקבלנים, שמואל אולפינר. לדבריו, "אישור תוכנית בנייה נמשך 7-5 שנים, לעומת שנה במדינות המערב. קבלת היתר בנייה נמשכת 12-6 חודשים, לעומת שבועיים באירופה וארה"ב".

היום (ג') יופיע אולפינר בכנס על יעול מערכות התיכנון בענף הנדל"ן, שיערך באוניברסיטה בר אילן.

לקראת ההרצאה אמר אולפינר: "יזם או קבלן שמבקשים לבנות, נכנסים להרפתקה בירוקרטית שאינם יודעים את סופה ואת מחירה. הסיבה העיקרית לסחבת היא חוק התיכנון והבנייה המיושן, מלפני 40 שנה, שמאז נוספו לו 60 תיקונים.

"החוק מבוסס על ההנחה שהממשלה חייבת לפקח על הרשויות המקומיות, ולכן כל תוכנית חייבת באישור הוועדה המחוזית, שרוב נציגיה הם עובדי מדינה. הוועדה מתכנסת פעם בחודש . נציגי השרים החברים בוועדה, עסוקים, והקבלנים ממתינים חודשיים לפגישה אתם".

התאחדות הקבלנים מציעה לשנות את החוק ולקבוע, שכל תוכנית תאושר רק על-ידי ועדה אחת. עוד היא מציעה, שבדיקת פרטי התוכנית תעשה על-ידי גורמים פרטיים, והמועצה הארצית לתיכנון ובנייה תטפל רק בתוכניות מיתאר.