רמה"ש: נלחם נגד ועדת חקירת הגבולות

ת"א: אנשי רמת השרון נתקפו פתאום בתאווה אימפריאליסטית

בשבוע שעבר החליט שר הפנים, אברהם פורז, על הקמת ועדת חקירה שתקבע את הגבולות בין ת"א לרמת-השרון, והתגובות של הצדדים לא איחרו לבוא.

ראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר, הודיע ביום למחרת, כי העירייה בראשותו, יחד עם התושבים, ינהלו מלחמת חורמה נגד החלטת פורז.

לדברי רוכברגר, "מדובר בהחלטה שערורייתית, שהמניעים שלה הם נדל"ניסטיים, ומסתתרים מאחוריה אינטרסים זרים, הכוללים שותפות של הון ושלטון. המאבק נגד ההחלטה יהיה בכל המישורים, לרבות המישור המשפטי, אך לא ארתע גם ממאבק ציבורי חריף, שיכלול סגירה של צומת מורשה וצומת הכפר הירוק.

"רמת השרון לא תקבל את ההחלטה השערורייתית, המשרתת את האינטרסים החמדניים של רון חולדאי, שאיננו יודעים מה ומי עוד עומד מאחוריהם", אמר רוכברגר והוסיף: "מדובר באדמות החיוניות להתפתחותה ולחוסנה הכלכלי של רמת השרון, וכן לאיכות חייהם של תושביה, שכן על רצועה גדולה של השטח אנו מתעתדים להקים את מרכז הנופש והבילוי של העיר".

הוועדה האחרונה שהוקמה לצורך הנושא, ולא השלימה את עבודתה, פעלה ב-2001, בימי שר הפנים דאז, חיים רמון.

מאז לא חדלו ראשי הערים לבקש מינוי ועדת חקירה לבדיקת הסוגיה. רמת-השרון חזרה והתנגדה כל פעם להקמת ועדה, והדבר הגיע אף לבג"ץ. כעת, לאחר 13 שנה, תוקם הוועדה, שתחליט על גורלם של אלפי דונמים השווים מאות מיליוני שקלים, בשטח שבין שתי הרשויות.

עיקר המחלוקת הוא על שטחי חוות הגז פי גלילות, ותוכנית "רצועת הנופש", שאושרה להפקדה בשבוע שעבר.

מהנדס עיריית ת"א, דני קייזר, ויו"ר הוועדה המקומית, דורון ספיר, אמרו בתגובה: "הראייה של ת"א, להבדיל מהניסיון לייחס לה מטרות נסתרות, היא ראייה נרחבת המסתמכת על ניצול נכון של משאבים לאומיים והמרחב האורבני בין שתי הערים, לתועלת שתי הערים.

"כל מי שמכיר את קו הגבול המוזר, הלא הגיוני, השרירותי וחסר התבונה בין הרשויות, שנקבע עוד בשנות ה-50, רואה את חוסר האפשרות ההגיונית לתת שירות יעיל וראוי למי שיבוא בסופו של יום לגור בשטחים הללו. רמת השרון התהדרה בכל השנים בהיותה מושבה קטנה, ומי שנתקף בתאווה אימפריאליסטית כעת, הוא מי שמבקש להופכה ממושבה לעיר גדולה".