ועדת התנגדויות אישרה בניית 100 אלף מ"ר מסחר, משרדים ודיור בגבעת שמואל

ועדת פנימית קיבלה התנגדות של אי.סי.איי, יבואני פיאט ופרטיים והגדילה את זכויות הבנייה

ועדת ההתנגדויות של הוועדה המחוזית באיזור המרכז החליטה ב-15 בפברואר לאשר בניית 100 אלף מ"ר, בעיקר נכסים מניבים, בצפון גבעת שמואל. בכך קיבלה הוועדה התנגדויות של בעלי הקרקע הפרטיים, בהם חברות אי.סי.איי, סוכנות מכירות למזרח התיכון (יבואנית פיאט ולנציה) ואחרים, והגדילה במידה ניכרת את זכויות הבנייה.

התוכנית מתייחסת למתחם בן 200 דונם ברוטו, 90 דונם נטו לאחר הפקעה. הפרויקט, שיבנה בשלבים, אמור להיות אחד הגדולים לנכסים מניבים בגוש דן ובמרכז הארץ.

הפרוטוקול הפנימי של ועדת ההתנגדויות, כפי שהגיע לידי "גלובס", מגלה כי הוועדה קיבלה את התנגדויות בעלי הקרקע העיקריים, והחליטה להגדיל את אחוזי הבנייה מ-160% ל-200%. כן התקבלה התנגדות אחרת של בעלי הקרקע, ונקבע כי מותר יהיה לבנות במקום גם שטחי משרדים ואחסנה, ולא רק היי-טק כפי שקבעה התוכנית המקורית. בנוסף, נקבע שהחזית המסחרית תוגבל לצד אחד. שווי הקרקע לצרכי טבלאות איזון יהיה 250 אלף דולר לדונם.

עוד נקבע, כי במסגרת הפרויקט יבנו גם 300 דירות. כן תהיה חניה תת-קרקעית בשלושה מפלסים. 32 דונם מתוך 110 דונם שיופקעו מיועדים למרכז ספורט ונופש. יתר השטח המופקע ישמש בעיקר לדרכים ולמבני ציבור. סעיף חשוב בתוכנית קובע, כי חברת החשמל תעתיק קו מתח גבוה, הנמצא במרחק של כמה מטרים ממרפסות בתים קיימים, ועלול להיות סיכון בטיחותי.

חברת אי.סי. איי היא בעלת 28 דונם ברוטו, שהם 12.5 דונם נטו לאחר הפקעה. מגרש נוסף נמצא בבעלות יבואנית הרכב סוכנות מכוניות למזרח התיכון . בעלים אחרים הם אלפרד בראון, יחזקאל גרינבאום, דב ועידו תמרי, נינה זלצמן וקבוצת בעלים המיוצגים בידי עו"ד משה שוב.

ל"גלובס" נודע, כי ועדת ההתנגדויות דחתה את התנגדות משרד התחבורה, שטען כי אין לאשר את התוכנית מאחר שלגבעת שמואל אין תוכנית אב לתחבורה המאושרת ע"י המשרד. הוועדה קבעה: "קבלת ההתנגדות תביא לעיכוב פיתוחה של גבעת שמואל. כן אי אפשר יהיה לפתור את בעיית קו המתח הגבוה".

בעלי קרקע ומתנגדים יוכלו להגיב על ההחלטה תוך 30 יום מתאריך קבלתה. לאחר מכן תתכנס הוועדה המחוזית כדי לאשר סופית את התוכנית. עם אישור התוכניות, יוכלו היזמים להגיש בקשות מפורטות לאישור בנייה ולקבלת היתרי בנייה.

יו"ר המעוצה המקומית גבעת שמואל, זמיר בן-ארי, אמר בתגובה ל"גלובס": "ההחלטה היא אבן דרך חשובה בפיתוח עיסקי הנדל"ן המניב בגבעת שמואל ובאיזור. היא התקבלה לאחר דיונים של שנים. התוכנית גם תאפשר להעתיק את קו המתח הגבוה, המדאיג את התושבים ואת המועצה. נכין תוכנית אב לתחבורה, בתיאום עם משרד התחבורה".