הולנת"ע דחתה תוכנית לאיזור מסחרי ליד בית שמש

דחיית התוכנית מעלה שאלות עקרוניות: מדוע מינהל התכנון לא מגבה את הוועדות המחוזיות?

הולת"ע (הוועדה לנושאים תכנונים עקרוניים) דחתה תוכנית להקמת איזור מסחרי קטן ואולם אירועים בסמוך למושב מחסייה שליד בית שמש. יו"ר הוועדה, עפר גיידינגר, השתמש בקולו הכפול והכריע לדחיית התוכנית - 6 חברים תמכו ושישה התנגדו. דחיית התוכנית עוררה מתיחות בין הוועדה המחוזית ירושלים, שתמכה באישור התוכנית, לבין הוולת"ע.

גורמים תכנונים במחוז אמרו ל"גלובס", כי דחיית התוכנית מעלה שאלות עקרוניות: מדוע מינהל התכנון לא מגבה את הוועדות המחוזיות? נוצר מצב ששלוחות שונות של משרד הפנים מייצגות עמדות תכנוניות הפוכות. שאלה נוספת, למה תוכנית קטנה בהיקפה אמורה מלכתחילה להגיע לדיון במועצה הארצית.

המחוזית ירושלים אישרה ביולי 2003 תוכנית להקמת מוקד מסחרי קטן, בשטח של 500 מ"ר, וגן אירועים בשטח של 1,200 מ"ר, מבנה שירות בשטח של 200 מ"ר ותחנת תידלוק. הוועדה בהחלטה מנומקת אישרה את התוכנית וקבעה, כי תוכנית זו משתלבת בראייה תכנונית כוללת מחוזית ואיזורית.

הולת"ע, שדנה בתוכנית כיוון שמדובר בשינוי לתמ"מ הפכה את החלטה ודחתה את התוכנית. גריידינגר אמר: "תפקידה של המועצה להפעיל את שיקול דעתה בכל תוכנית. בתוכנית המדוברת הכריעה העמדה שקבעה שאין מקום לפתיחת מוקד מסחרי נוסף בקרבת בית-שמש, אשר יתחרה בעתיד בבית שמש, ואין מקום ליצירת מוקד פיתוח בשטחי נוף פתוחים".