יצחקי: אני לוחץ על קיבוץ אילות הסחטן משום שמדובר בפרויקט שיציל את כלכלת אילת

פקר: אני לא לוחץ על איש, אני עובד לפי החוק והפרויקט אושר במהירות מכיון שכולם מעוניינים בו

בשיחה עם "גלובס", אישר אביגדור יצחקי, כי הוא פועל לקדם את פרויקט "אקווירה" ומפעיל לחצים בעניין זה. יצחקי אמר: "אני מפעיל לחצים רק על גורם אחד, וזה קיבוץ אילות והמועצה האיזורית חבל אילות. קיבוץ אילות רוצה לסחוט את המדינה, ואני לא אתן להם את התענוג הזה.

"מדובר בפרויקט כלכלי ממדרגה ראשונה שיציל את אילת. המדינה ואילת חייבים את הפרויקט הזה, כי בטאבה יש 11 אלף חדרי מלון ואם לא ניאבק בשיניים, אילת תלך מבחינה כלכלית ותיירותית. כולם בעד הפרויקט הזה, כולל השר בנימין נתניהו וראש הממשלה.

"אני אישית פועל כדי לקדם את הפרויקט, ואני מודיע לך שאסיר את כל אבני הנגף בדרכו. אנחנו עובדים הכי מהר שאפשר כדי להציל את אילת, ולכן אני מפעיל לחצים שבעיניי הם לגיטימיים.

"קיבוץ אילות יושב על קרקע של המדינה, והמדינה רוצה את הקרקע כדי לקדם את הפרויקט. לכן הקיבוץ צריך לפנות את האדמות ולקבל קרקע חלופית. הקיבוץ חושב שנפלה לו הזדמנות להתעשר ולסחוט את המדינה.

"הם קיבלו את הקרקע בהשאלה, ולכן הם לא יכולים לסחוט את המדינה. אם יילך איתם בטוב - נבוא לקראתם; ואם לא - נוכל להוציא אותם מהקרקע, אם ירצו או לא ירצו.

"אי אפשר לבקש מאילת שתתרום את תרומתה הכלכלית לתושבי הקיבוצים השכנים, וכשזה מגיע לפרנסה של אילת, הקיבוצים תוקעים לה סכין בגב. אני מודיע לך חגיגית שזה לא יילך".