מו"מ למינוי עו"ד אייבי נאמן למנהל מיוחד בפרויקט מידרחוב נחלת בנימין

שווי הפרויקט במחירי מכירה - כ-100 מיליון דולר * יבנו בשלב ראשון 72 דירות

חברת רדלנד, בבעלות שלמה לחי ורות שפייזר, הציעה לעו"ד אברהם (אייבי) נאמן לכהן כמנהל מיוחד של החברה, המתכננת ובונה את פרויקט המידרחוב ברחובות נחלת בנימין ורמב"ם בת"א, בכ-100 מיליון דולר. המינוי יהיה מטעם הבנקים והחברה. עו"ד נאמן כבר מנהל מגעים עם הבנקים.

הפרויקט, עם השלמתו, יקיף 7 בניינים, עם בנייה נוספת בכל אחד מהם וחניון תת-קרקעי, ושטחו יהיה כ-50,000 מ"ר ברוטו. יהיו בו 300 דירות בשטח כולל של 30,000 מ"ר, 20,000 מ"ר שטחי מסחר וחניה, שלושה בתי מלון ושטחי ציבור. שוויו במחירי מכירה הוערך ב-100 מיליון דולר.

בשלב ראשון מדובר על כך, שעו"ד נאמן ינהל את שלושת הבניינים העיקריים של הפרויקט - בית העמודים ברחוב רמב"ם מס' 16-14-12, וכן בניינים קטנים יותר ברחוב רמב"ם 15 וברחוב נחלת בנימין 8. בבניינים אלו אמורות להיבנות 72 דירות.

רדלנד, שרכשה את כל הבניינים בעבר ב-17 מיליון דולר, כבר השקיעה 5 מיליון דולר בשיפוצים ותשתית. יש להשקיע כ-4 מיליון דולר נוספים בעבודות גימור ושיפוץ חיצוני, והתמורה תבוא ממכירת דירות. רדלנד קיבלה מכתבי כוונות מכ-20 קונים, המוכנים לרכוש דירות ב-300-280 אלף דולר.

הנושה העיקרי של רדלנד הוא בנק פיתוח התעשייה, שהחברה חייבת לו כ-20 מיליון דולר (ניתנו נתונים שונים על גובהו המדויק של החוב) בגין מימון ההשקעות בבית העמודים ונחלת בנימין 8. בל"ל נתן הלוואות בגין שני בניינים ברחובות התבור ורמב"ם, הנמצאים ליד בית העמודים. בנק מרכנתיל מימן את ההשקעה ברמב"ם 15.

עו"ד נאמן כבר קיבל הסכמה עקרונית של בנק לאומי, והוא מנהל מו"מ גם עם מרכנתיל. עליו לקבל גם את הסכמת בנק פיתוח התעשייה, שהוא הנושה העיקרי; הבנק ביקש למנות כונס נכסים זמני, והבקשה נמצאת בדיון ולא הוכרעה.

מינויו של עו"ד נאמן כמנהל מיוחד יבוא במקום ההצעה למנות לפרויקט כונס נכסים זמני, עו"ד אילן שביט. ההערכה היא, כי מנהל מיוחד ינהל את הפרויקט כעסק חי, תוך שיתוף פעולה עם הבעלים, המתנגדים למינויו של עו"ד שביט.

עו"ד אייבי נאמן, כמנהל מיוחד, יוכל להפעיל את המוניטין והניסיון שיש לו בפרויקטים גדולים בנדל"ן. בין היתר, הוא מכהן זה שנים רבות אחד ממנהלי הגוש הגדול בצפון ת"א, והביא, עם עמיתיו לניהול, לאישור התב"ע ולתחילת הבנייה בפועל לאחר עיכובים של עשרות שנים. כן הוא עומד להתמנות למנהל מיוחד של מגרשי מכבי יפו, לצורך מכירתם והחזרת חובות.

עו"ד נאמן וחברת רדלנד אישרו ל"גלובס" את פירטי הידיעה.