מסוף ארקיע ומגרש החנייה בשדה דב יועתקו; יתפנו 80 דונם למגורים ומסחר

המסוף ומגרש החנייה יועתקו לרחוב פרופס; על השטח שיתפנה ייבנו 400-300 יח"ד ושטחי מסחר

מסוף ארקיע בשדה דב בת"א ומגרש החניה הצמוד אליו יועתקו תוך שנה להמשך רחוב פרופס, ליד חוף הים. כך החליט לאחרונה שר התחבורה, אביגדור ליברמן. על שטח המסוף והחנייה - 80 דונם, ייבנו מאות דירות ושטחי מסחר.

ליברמן דחה את הצעת רשות שדות התעופה, להעתיק את המסוף לרחוב אינשטיין פינת המשך רחוב אבן גבירול. כן דחה את הצעת הרשות לבנות במקום שטחי מסחר גדולים.

ליברמן קבע, שהמתחם ליד הים נהנה מנגישות טובה יותר לכבישים ארציים. רשות שדות התעופה תממן את ההעתקה. המנכ"ל בפועל של מינהל התעופה האזרחית, אריק בן-חיים, שהשתתף בישיבה, תמך בהחלטת השר.

אחת ההצעות הנדונות כיום היא לרכוש מרשות שדות התעופה השוויצית את מסוף A של שדה התעופה בקלוטן, ציריך, המתפנה עתה. על-פי הערכה, ניתן יהיה לייבא ולהרכיב את המסוף תוך חודשים אחדים, וכך לחסוך זמן וכסף.

המתחם בן 80 הדונם שיתפנה מיועד לסלילת המשך רחוב אבן גבירול, ולבניית בנייני מגורים משני צידיו - 400-300 דירות משני צידי המשך הרחוב. חלק מהשטח מיועד להקמת מרכז מסחרי שכונתי. בניינים אלו יהיו המשכו הדרומי של מתחם הגוש הגדול והבנייה טעונה הכנת תב"ע ואישורה.

במסגרת פינוי המסוף הנוכחי, יפונו גם משרדי הנהלת ארקיע, אך ההאנגר של ארקיע, לעומת זאת, יישאר במקומו.

בישיבה, שנערכה בלשכת השר, השתתפו גם מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, חברים אחרים ברשות ונציגים של מינהל התעופה האזרחית, עיירית ת"א וחברת נתיבי אילון.

יועץ התקשורת של שר התחבורה אישר, כי ליברמן החליט להעתיק את המסוף ומגרש החנייה להמשך רחוב פרופס, וכי ההחלטה התקבלה בהסכמת מינהל התעופה האזרחית.

מקור בכיר הפעיל בתוכניות הבנייה של הגוש הגדול אישר, כי מתוכננות מאות דירות ושטחי מסחר על השטח שיתפנה.