אזור תעסוקה חדש בלהבים - עיקר ההכנסות לרהט

אזור התעסוקה בלהבים ייבנה על שטח של למעלה מ-3,000 דונם, והוא יכלול בית חולים חדש, בנוסף לבית חולים סורוקה בבאר שבע, אזור של תעשיה ותעסוקה, בתי מלאכה, ובתי עסק שונים, וכן שלוחה של רכבת ישראל

אזור תעסוקה חדש ייבנה באזור להבים שבנגב המערבי, ובמסגרתו ייבנה בית חולים מרכזי נוסף לנגב. לדברי ראש המועצה האזורית בני שמעון, משה פאול, שבתחומה ייבנה אזור התעסוקה החדש, המתחם בו מתוכנן לקום הפרויקט נמצא במיקום אטרקטיבי ליזמים, כיוון שהוא ממוקם באזור עדיפות א' וצפוי להיות אבן שואבת ליזמים מהארץ ומחו"ל. בפרויקט יושקעו כ-50 מיליון דולר.

פרויקט אזור התעסוקה המשותף לרשויות להבים, רהט ובני שמעון, נמצא מזה מספר שנים בשלבי תכנון, אך לא הצליח להתקדם, על רקע מחלוקות שהיו בין מספר רשויות מקומיות הגובלות עם אזור התעסוקה החדש. זאת, בעיקר על רקע דרישות כספיות שהעלו ראשי הרשויות, לגבי ההכנסות הצפויות מאזור התעסוקה החדש, והיקפי הבעלות על המתחם. רק בפגישה מקדימה בין ראשי הרשויות, יחד עם גורמי התכנון, ולאחר מכן בפגישה עם ראש הממשלה, הוסדרו מרבית המחלוקות, וראש הממשלה שרון הודיע, כי ינחה את הגורמים השונים להאיץ את עבודות התכנון של הפרויקט.

אזור התעסוקה בלהבים ייבנה על שטח של למעלה מ-3,000 דונם, והוא יכלול בית חולים חדש, בנוסף לבית חולים סורוקה בבאר שבע, אזור של תעשיה ותעסוקה, בתי מלאכה, ובתי עסק שונים, וכן שלוחה של רכבת ישראל.

ההשקעה בפרויקט נאמדת בשלב ראשון בכ-30 מיליון דולר, והמימון לכל עבודות התשתית יבוא מתקציב משרד התמ"ת. לדברי משה פאול, כיום נמצא הפרויקט בסיום השלבים הסטטוטוריים של התכנון, ובקרוב יוגשו התוכניות לוועדה המחוזית לצורכי הפקדה, במסגרת תוכנית בנין עיר מפורטת.

רהט, העיר הבדואית הגדולה בנגב, תקבל את עיקר אחוזי הבעלות וההכנסות, וביתרה יתחלקו יישוב הווילות להבים והמועצה האזורית בני שמעון.