תוכנית פארק עמק דוד לדיון נוסף בארצית

הוועדה המחוזית המליצה בפברואר 2000 למועצה הארצית להפקיד את התוכנית. אבל הולנת"ע דחתה בתחילה את התוכנית בנימוק, כי אינה תואמת את עקרונות תוכנית המתאר הארצית לנופש, אך לאחר כשנתיים החליטה לאשר אותה

המועצה הארצית תקיים דיון נוסף בתוכנית להקמת פארק נופש בעמק דוד. בוועדה המחוזית ירושלים, שנדרשה לגבש את עמדתה, הדעות חלוקות. מדובר בתוכנית להקמת בית מלון בן כ-200 חדרים, בין קיבוץ הל"ה לרמת בית שמש.

הוועדה המחוזית המליצה בפברואר 2000 למועצה הארצית להפקיד את התוכנית. אבל הולנת"ע (הוועדה לנושאים תכנונים עקרוניים) דחתה בתחילה את התוכנית בנימוק, כי אינה תואמת את עקרונות תוכנית המתאר הארצית לנופש, אך לאחר כשנתיים החליטה לאשר אותה. מטיוטת עמדתה של הוועדה המחוזית עולה, כי הוועדה תתמוך בתוכנית.

לדעת המחוזית, ראוי להקים מספר מועט של פרויקטים ייחודיים בתחום המחוז. תוכנית זו מבוססת על הטמעות בשטח הפתוח, כאשר אזור זה אינו נצפה כמעט מהאזורים המטויילים. נציג הארגונים הירוקים בוועדה המחוזית, אברהם שקד, סבור, כי תוכנית כפר הנופש עמק דוד מהווה פריצה מיותרת של מגבלות פיתוח צמוד דופן לבינוי קיים, ומהווה תקדים חמור לפיתוח במחוז ובארץ כולה.