קניון ארנה: צפוי איזון בשנה השלישית

בתום שנה מדווח הקניון על פעילות גרעונית אך על פדיון של 500 ד' למ"ר לחודש בתחום האופנה ו-700 במזון

בשנת פעילותו הראשונה משך קניון ארנה בהרצליה כ-4.5 מיליון מבקרים, כלומר 15 אלף מבקרים ביום, שהניבו לקניון פדיון ממוצע של 500-550 דולר למ"ר לחודש בתחום אופנה ו-700-750 בתחום המזון. כך דיווחה היום רחל לוין, נשיאת חברת אלסינט.

בקניון ארנה פועלים היום 135 בתי עסק, מתוכם 46 חנויות אופנה, עשר חנויות נעליים ו-25 מסעדות ובתי אוכל. רוב התנועה בקניון מרוכזת בסופי שבוע: 20 אלף מבקרים בשישי ו-30-45 אלף בשבת, לעומת 12-13 אלף מבקרים באמצע השבוע. "במהלך השבוע אנחנו הופכים לקניון אזורי יותר, ורוב המבקרים הם מהרצלייה והסביבה", אומרת לוין. "המטרה העיקרית שלנו לשנה הבאה, היא למשוך יותר קונים באמצע השבוע. אנחנו מקווים כי בשנה הקרובה יבקרו בקניון 5.5 מיליון בני אדם".

עוד אמרה לוין כי ההכנסות משכירות בשנת הפעילות הראשונה, המחושבות על פי תפוסה מלאה (תפוסת הקניון הייתה חלקית בחודשים הראשונים לפתיחתו) עמדו על כ-14 מיליון דולר, והן צפויות להגיע ל-17 מיליון דולר בשנה הקרובה. מבחינת הרווח מניהול (ההכנסות מדמי הניהול בניכוי הוצאות תפעול הקניון), הפעילות היא עדיין גרעונית, אך לוין צופה כי חברת הניהול תגיע לאיזון בשנה השלישית לפעילותה. "אין זה סוד שעלות הנכס הייתה 150 מיליון דולר, כך שאם ניקח בחשבון הכנסות משכירות של 17 מיליון, והגעה לרווחיות של חברת הניהול תוך שלוש שנים, הרי שההשקעה תוחזר תוך פחות מתשע שנים", אומרת לוין.

תקציב השיווק של הקניון מאז החלה פעילותו, כולל קמפיין בעלות של מיליון דולר בו החלה החברה היום, עמד על 2.5 מיליון דולר. זאת בנוסף לשיתופי פעולה עם ערוץ 2 וסבסוד אטרקציות המגיעות לקניון. "אחרי תקופת ההשקה, זקוק קניון בסדר גודל כזה לתקציב שיווקי של כמיליון דולר לשנה", אומרת לוין.

"בשנה הקרובה, אנחנו רוצים להגיע לפדיון למ"ר של 700 דולר בתחום האופנה". בקרוב יפתחו שתי אטרקציות חדשות: מתחם האוכל "הבלאג'יו" ומתחם "יערנה" המדמה יער גשם טרופי, בו ישוקע סכום מדווח של 2 מיליון דולר. קניון ארנה יוצא מחר בקמפיין פרסום בניהולו של משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, תחת הסיסמה "ארנה, אין דבר כזה", בכיכוב הדוגמניות איה קרמרמן ושירלי גליק. *