רמת נגב תעביר בהסכמה 25 אלף דונם לדימונה ומצפה רמון

בדימונה ישמש השטח למגורים ותעשייה, במצפה רמון לכרייה

שר הפנים, אברהם פורז, אישר וחתם על תוכנית על-פיה ייגרע משטח השיפוט של המועצה האזורית רמת נגב מתחם מקרקעין של 25 אלף דונם, אשר יועברו לתחומי השיפוט של מועצת מצפה רמון ועיריית דימונה.

עיריית דימונה פנתה לפני מספר שנים למשרד הפנים ודרשה כי שטחה המוניציפאלי יורחב, על חשבון שטחה של מועצת רמת נגב. ראש העירייה הקודם, גבי ללוש, טען אז, כי לדימונה דרושים עשרות אלפי דונמים כדי לבנות שכונות מגורים חדשות, וכן כדי לבנות איזור תעשייה חדש.

במקביל לכך, ניהלה עיריית דימונה מאבק ציבורי כדי להעביר אלפי דונמים משטח השיפוט של המועצה האזורית תמר ממזרח, כך ששטח איזור התעשייה מישור רותם, כמו גם המתחם של הקריה למחקר גרעיני, יועברו לתחומה. כל זאת, כדי להגדיל את הכנסותיה במסי ארנונה בהיקף של מיליוני שקלים בשנה.

ועדות בדיקה שהוקמו לצורך זה על-ידי משרד הפנים העלו, כי טענותיה של עיריית דימונה, לפחות בכל הקשור לשטחים שהיא מבקשת ממועצת רמת נגב, צודקות, ובעקבות המלצותיהן של ועדות הבדיקה החליט שר הפנים להיענות לדרישה, וכך הורה על גריעת שטח של 20 אלף דונם מרמת נגב והעברתו לתחום המוניציפאלי של דימונה.

עיריית דימונה מסרה, כי בשטח שהועבר לתחומה היא תעשה שימוש לצורך הכנת תוכניות להקמת שכונות מגורים חדשות, כמו גם להקמת איזור תעשייה גדול, לצורך פתרון בעיות התעסוקה של העיר.

למועצת מצפה רמון הועבר מתחם מקרקעין של 5,000 דונם. שטח זה אמור לשמש כאיזור כרייה וחציבה עבור מפעלי תשתיות ומחצבות. יצוין, כי כיום סמוכים חלק מאתרי הכרייה והחציבה במצפה רמון לבתי התושבים, תוך הפרעה לתושבים ופגיעה בתיירות. עוד יצוין, כי סגירת אתרי הכרייה והחציבה הקיימים, אלה שסמוכים ליישוב, ומעבר לאתרי כרייה מרוחקים יותר, עמדה בבסיס ההבנות בין מועצת רמת נגב ומועצת מצפה רמון, וקבלת ההחלטה על תוספת השטח למצפה רמון.

לדברי ראש מועצת רמת נגב, "העברת השטחים נעשתה בתמיכתי המלאה".