הכדורגלן אייל ברקוביץ ואיש עסקים תובעים 6 מיליון שקל מטמפו

לטענתם, הם תרמו להשגת ההסכם לשיווק המשקה האלכוהולי בקארדי-בריזר בישראל

הכדורגלן אייל ברקוביץ ואיש העסקים אילן טריגר הגישו היום (ג`) לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה בסך 6 מיליון שקל נגד טמפו.

לטענתם ב-2001 יצרו קשר עם חברת המשקאות בקארדי-מרטיני מסאות`המפטון באנגליה לקבלת זיכיון להפצה ומכירה של המשקה בקארדי-בריזר בישראל.

לטענתם, בתחילה הגיעו להסכם עם טמפו בדבר פנייה משותפת לחברת בקארדי-מרטיני לצורך קבלת הזיכיון, אולם בסופו של דבר עמדה טמפו על כך שהיא תתקשר בלעדית וישירות מול בקארדי-מרטיני.

התובעים מדגישים, כי טרם פנייתם אל טמפו בהצעה לפעול לקבלת הזיכיון, לא נעשה כל ניסיון כזה מטעם טמפו.

לדברי התובעים, טמפו היתה מוכנה לשלם להם לא פחות מדולר עבור כל קרטון משקה בגין שנתיים של מכירות או 10% מרווחי העסקה. לטענתם, הם דחו את הצעתה בנימוק כי היא בלתי מספקת.

התובעים טוענים, כי לפי מיטב ידיעתם ולפי פרסומים שונים בעיתונות, התקשרה טמפו בעיסקה עם בקארדי-מרטיני להשגת הזיכיון.

לטענתם, טמפו הפרה הסכמה ברורה ומפורשת לתגמול בסכומים הולמים בגין תרומתם הרבה להשגת הזיכיון. לטענתם, השכר הראוי הוא דולר לקרטון משקה על פני כל תקופת ההתקשרות בין טמפו לבין בקארדי-מרטיני, ולא רק לשנתיים.

לטענתם, הם זכאים לתשלום של 6 מיליון שקל עבור תרומתם להשגת הזיכיון. לתביעה מצורפת חוות דעתו של ראש הפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א, לפיה צפויה מכירת המשקה להכניס לטמפו 400 מיליון שקל.

לדברי התובעים, הם זכאים ל-4% ממחיר המכירה המהוון של המוצר. עוד הם מבקשים באמצעות עו"ד חיים ויינטרוב, לחייב את טמפו במתן חשבונות בנוגע להסכם עם מרטיני בקארדי וכן פירוט של פדיונות המכירות של המשקה.

טרם הוגש כתב הגנה.

(ת.א 1941/01).