המחוזית מכינה תוכנית מאקרו מקבילה לתוכנית השימור של ת"א

העיר הלבנה של ת"א מהווה את המקבץ הגדול והעשיר ביותר של מבנים בסגנון הבנייה הבינלאומי. מקבץ זה מאורגן בתוכנית אורבנית של סר פטריק גדס, ומהווה תופעה ייחודית ובעלת חשיבות אדריכלית בינלאומית

הוועדה המחוזית ת"א הודיעה בשבוע שעבר על הכנת תוכנית מס' תא/3458, המתייחסת למתחם העיר הלבנה בת"א.

התוכנית כוללת את המרקמים העירוניים בעלי ערך אדריכלי ייחודי בת"א, באיזור ההכרזה של אונסק"ו כאתר מורשת עולמית "העיר הלבנה של ת"א". המתחמים, בהם ערכים עירוניים ואדריכליים ייחודיים, מרוכזים בעיקר בחלקה הדרומי והמרכזי של העיר ההיסטורית, ממערב לרח' איבן גבירול ובין רח' סלמה בדרום לנחל הירקון בצפון.

העיר הלבנה של ת"א מהווה את המקבץ הגדול והעשיר ביותר של מבנים בסגנון הבנייה הבינלאומי. מקבץ זה מאורגן בתוכנית אורבנית של סר פטריק גדס, ומהווה תופעה ייחודית ובעלת חשיבות אדריכלית בינלאומית.

מטרת התוכנית המוצעת היא לשמור על ערכי הרקמה העירונית מבחינת פרופורציות, רוחבי רחוב אופייניים ויחסי פינוי-בינוי, וכן למנוע פגיעה בערכים אורבניים ואסתטיים המאפיינים את המתחמים.

התוכנית מתוכננת במקביל לתוכנית לשימור מבנים בת"א, תא/2650ב', המצויה בשלבי תכנון מתקדמים, וקובעת מבנים לשימור בדרגות שונות. יוזמת התוכנית היא עיריית ת"א, ומתכננה הוא מינהל הנדסה בעירייה.