המגבלות בוטלו - גנדן ונצבא יוכלו למכור את פאואר סנטר נתניה לפני 2006

הבעלים: במחיר מתאים - נמכור * השכירות מכניסה 24.2 מיליון שקל לשנה - תשואה של 9.8%

חברות גנדן ונצבא, שהן הבעלים של הפאואר סנטר בדרום נתניה, ביטלו באחרונה את הסעיף בחוזה ביניהן שאסר עליהן למכור לצד שלישי, עד סוף 2006, את חלקן במרכז המסחרי. מעתה, תוכל כל חברה למכור את חלקה בפרויקט, 50%, לכל קונה שתרצה. עם זאת, יש לכל צד זכות סירוב ראשונה.

שתי החברות ניהלו באחרונה מגעים על אפשרות מכירת חלקן בפאואר סנטר, אך ככל הידוע לא מתקיים כרגע מו"מ. ההשקעה בפאואר סנטר הגיעה ל-248 מיליון שקל, במחירי 2002. על-פי הערכות, תהיה כל חברה מוכנה למכור את חלקה בכ-140 מיליון שקל, כך שיהיה לה רווח הון ניכר. מקורות בכירים בשתי החברות אישרו בסוף השבוע ל"גלובס" הערכות אלו. המקורות אמרו, כי "זוהי השקעה, שבמחיר מתאים נהיה מוכנים למכור אותה".

עוד סיכמו הצדדים, כי אם בעתיד יתגלעו ביניהם מחלוקות, שיביאו אותם למבוי סתום, תיערך התמחרות בשיטת במב"י, שבה תהיה לכל צד אופציה לקנות את ה-50% של חברו.

נצבא רכשה מגנדן, ביוני 2000, 50% מהקניון במצב גמור, ב-124 מיליון שקל. בין הצדדים הוסכם על מנגנונים של התאמת המחיר, ובקשר לכך התעוררו חילוקי דעות. באחרונה סוכם, כדי לשמור על מערכת יחסי השותפות הטובה בין הצדדים, לבטל את מנגנוני ההתאמה, והמחיר ששילמה נצבא יהיה סופי.

פאואר סנטר נתניה הוא בן 25,000 מ"ר, בשתי קומות, בתפוסה מלאה. ההכנסה מדמי שכירות עומדת בחודשים האחרונים על 2.02 מיליון שקל בממוצע לחודש, שהם 24.2 מיליון שקל לשנה. זוהי תשואה של 9.8%, הנחשבת לטובה מהמקובל כיום בשוק.