קבוצת רביבו היא הקונה של מגרש סופרגז בפ"ת - שילמה 3 מיליון דולר

תשקיע עד 7 מיליון דולר נוספים בבניית תחנת דלק, מרכז מסחרי ו-8,000-4,000 מ"ר משרדים

קבוצת אנשי עסקים בראשות כדורגלן העבר חיים רביבו היא הרוכשת של מגרש סופרגז, בן 4 דונם, בדרך ז'בוטינסקי פינת רחוב הסיבים, בפ"ת. הקבוצה שילמה בעד המגרש 3 מיליון דולר, שהם 750 אלף דולר. לדונם. הקבוצה מורכבת מחיים רביבו, ג'וני בן זקן ואברהם נניקהשווילי, 33% לכל אחד. פרטים ראשונים על העיסקה פורסמו ב"גלובס" ביום ג' שעבר. גרנית הכרמל, בעלת השליטה בסופרגז, הודיעה בשבוע שעבר כי מכרה את המגרש, אך לא מסרה למי.

רביבו ובן זקן, הפעילים זה שנים בשותפות בעיסקי נדל"ן, הם בעלי מרכז מסחרי ו-3 תחנות דלק באשדוד, וזו עיסקה ראשונה שלהם באיזור ת"א והמרכז. המגרש נמצא בכניסה לרחוב הראשי של קרית מטלון. הוא מלבני, עם חזית רחבה לכביש הראשי. המשכו של רחוב הסיבים מוביל לגבעת שמואל, ולאחר מכן מתחבר לכביש מכבית. סופרגז דרשה תחילה בעד המגרש 3.2 מיליון דולר.

הקבוצה תבנה במקום תחנת דלק, עם שירותי רחיצה ומסעדה כמקובל, בהשקעה של כ-600 אלף דולר, ומרכז מסחרי בן 1,200 מ"ר, בהשקעה של 1.2 מיליון דולר. תב"ע מאושרת מתירה לבנות במקום 4,000 מ"ר משרדים. היזמים מעריכים, שניתן לקבל אישור לבניית עד 8,000 מ"ר, תמורת תשלום הטל השבחה. ההשקעה בבניית המשרדים מוערכת בכ-2.5 עד 5 מיליון דולר נוספים. סך ההשקעה תגיע לכ-7 מיליון דולר, לא כולל המגרש. המשרדים יבנו רק אם וכאשר יהיה שוכר מראש.

העיסקה לרכישת המגרש נעשתה באמצעות היזם והמתווך יקי שקד מכפר סבא, שגם ישווק את תחנת הדלק, את המרכז המסחרי, וכן את בנין המשרדים, כאשר ייבנה. המרכז המסחרי מיועד לחנות עוגן או לאולם לתצוגה לרכב. מעריכים, כי ניתן להתקין בשטח כ-10 שלטים שיפנו לכביש הראשי, בהכנסה נוספת של אלפי דולרים לחודש. סופרגז דרשה בעד המגרש בתחילת המו"מ 3.2 מיליון דולר.

המחיר ששילמו היזמים בעד המגרש גבוה במידה ניכרת ממחירי השוק בעסקאות אחרונות באיזור, שנעשו בין 500 ל-550 אלף דולר לדונם. הסיבה העיקרית למחיר הגבוה היא האפשרות לבנות במקום תחנת דלק, על ציר התנועה הראשי ת"א-פ"ת, שתהיה פתוחה ככל הנראה 24 שעות ביממה.

היזמים מעריכים, שיוכלו להשכיר את תחנת הדלק לאחת מחברות הדלק ב-25-20 אלף דולר לחודש, בחוזה לטווח ארוך, וזו גם הערכת שקד. גרנית הכרמל לא קיבלה, ככל הידוע, זכות סירוב ראשונה לשכירת התחנה בעבור החברה הבת סונול, שהיא חלק מקבוצת גרנית הכרמל. נראה, שהיזמים יערכו מעין מכרז בין כל חברות הדלק, כדי לקבל את המחיר הגבוה ביותר.