חברת הנדל"ן של אי.די.בי, נכסים ובניין, הודיעה היום (יום ב`) על תחילת עבודות השלד בישפרו סנטר במודיעין. סיום הפרויקט צפוי בסוף שנת 2005

נכסים ובנין השקיעה בתכנון ובביצוע הפרויקט, באמצעות חברת הבת ישפרו, כ-110 מיליון שקל

חברת הנדל"ן של אי.די.בי, נכסים ובניין, הודיעה היום (יום ב`) על תחילת עבודות השלד בישפרו סנטר במודיעין. סיום הפרויקט צפוי בסוף שנת 2005.

הסנטר מתוכנן באיזור המלאכה של העיר מודיעין על כביש 431, כביש הגישה העתידי לעיר ומול תחנת הרכבת החדשה.

מהחברה נמסר, כי הסנטר, בשטח של כ-20 אלף מ"ר, הושכר ברובו (60%) לרשתות מובילות, במחירי שכירות הנעים בין 15-30 דולר למ"ר.

המרכז מעוצב במתכונת קלאסית של מרכזים חוץ עירוניים, המהווים משקל משמעותי במסחר הארצי בישראל. שטח קומת הקרקע של המסחר כולל 17 אלף מ"ר, המחולקים לכ-40 בתי עסק.

מתחם הסנטר יכלול כ-600 מקומות חנייה עיליים, 100 מקומות חניה ציבוריים ועוד 100 מקומות חניה תת-קרקעיים. לחברה זכויות בנייה נוספות לבנית כ-10 אלף מ"ר במרכז המסחרי.

המרכז משתרע על שטח קרקע של 40 דונם. לישפרו 17 דונם נוספים באיזור המיועדים לפיתוח עתידי.

סגי איתן, יו"ר ישפרו ומנכ"ל קבוצת נכסים ובנין: "קבוצת נכסים ובנין פועלת לאתר הזדמנויות עסקיות ברחבי ישראל, מתכננת ובונה פרויקטים מובילים בארץ באמצעות חברות הבת של הקבוצה. ישפרו מודיעין הוא אחד מהעוגנים העסקיים המרכזיים של הקבוצה באיזור ואנו צופים שעם פתיחת כביש 431, העיר תקבל תנופת פיתוח נוספת".

יוסי פרייברון, מנכ"ל ישפרו: "מודיעין היא סיפור הצלחה. הפאוור סנטר בעיר זוכה להצלחה שיווקית גדולה ואני מאמין, כי ייהנה מהצלחה מסחרית בקרב תושבי מודיעין והסביבה. בכל שלבי התכנון של הפרויקט ביקשנו לתת מענה מדויק ומתקדם לכל צורכי הפנאי של תושבי מודיעין, קרי, קניות ברמה גבוהה, פנאי ובידור".

חברת נכסים ובנין מצליחה לשמור במחצית הראשונה של השנה על רווח נקי של כ-20 מיליון שקל, בדומה לזה של התקופה המקבילה, אשתקד.

בחודש פברואר השנה גייסה החברה סך של 140 מיליון שקל בדרך של הנפקה פרטית של אגרות חוב צמודות מדד, לא סחירות, לגופים מוסדיים. במהלך המחצית הראשונה של השנה פרעה החברה התחייבויות מתאגידים בנקאיים והלוואות לזמן ארוך בסכום כולל של כ-157 מיליון שקל. נכון להיום, מסתכמות התחייבויותיה הפיננסיות לטווח ארוך של החברה לסך של כמיליארד וחצי שקל, המהווים כ-43% מסך כל נכסי החברה.

חברת ישפרו, כאמור, היא חברת בת של חברת נכסים ובנין, מקבוצת אי.די.בי. החברה עוסקת בייזום, פיתוח, תכנון הקמה והשכרה של מבני משרדים, תעשייה, אחסנה ומרכזים מסחריים. בבעלות ישפרו כ-110 אלף מ"ר נכסים מניבים הממוקמים בתל-אביב, נתניה, קריית-גת, באר שבע ובמקומות נוספים. מהחברה נמסר, כי כ-50% מהנכסים המושכרים משמשים לתעשייה ואחסון, כ-40% למסחר ושירותים והיתרה למשרדים. שיעור התפוסה לנכסים גבוה ועומד על כ-91%. ישפרו רשמה רווח נקי במחצית הראשונה של השנה בסך של כ-4.3 מיליון שקל בהשוואה ל-3.8 מיליון שקל, בתקופה המקבילה, אשתקד.