תוכנית קרית הספורט בחיפה יוצאת לדרך: אושרו 45 מיליון שקל

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, הציג בשבוע שעבר בפני מועצת המנהלים של המועצה להסדר הימורים בספורט את תוכנית העירייה להקמת קרית הספורט, שבמרכזה אצטדיון עירוני מודרני שיחליף את אצטדיון הכדורגל הישן בקרית אליעזר.

מדובר בפרויקט שמתעכב מזה תקופה ארוכה, בין היתר בשל החלטת העירייה לבדוק מחדש את מיקומו של הפרויקט. תנועת הירוקים התנגדה בקדנציה הקודמת למיקום האצטדיון - במבואות הדרומיים של העיר, בטענה שהדבר יפריע לתושבי הכרמל. בסופו של דבר הוחלט להזיז את המיקום של האצטדיון רק כמה מאות מטרים, ולהשאירו במבואות הדרומיים.

באצטדיון החדש יהיו 30,000 מקומות ישיבה ביציעים מקורים, תאי צפייה ואולמות אירוח לבעלי מנויים. האצטדיון, שיכלול את סידורי הבטיחות מהמתקדמים בעולם, יהיה מרווח ונוח לצופים.

יהב מסר שעם כניסתו לתפקיד הינחה את החברה הכלכלית העירונית, המתכננת ומבצעת את הפרויקט, לבחון חלופות שונות לבניית קרית הספורט. לדבריו, לאחר בחינת החלופות השונות נבחר האתר הממוקם במבואות הדרומיים של העיר, עם נגישות מצוינת לרכבת ולתחבורה ציבורית.

בסמוך לאצטדיון תוקם שכונת מגורים אשר תכלול 10,000 יחידות דיור. בתום הישיבה אשררה מועצת המנהלים של המועצה להסדר הימורים בספורט את השתתפותה במימון הפרויקט, בסך של 45 מיליון שקל.