קרית ביאליק: המרכז המסחרי סביניה יהפוך לקניון שכונתי

מימון הפרויקט יבוא ממשקיע פרטי, שיקבל זכויות בנייה סמוך למרכז

הוועדה הטכנית של עיריית קריית ביאליק אישרה עקרונית בשבוע שעבר תוכנית להפיכת מרכז מסחרי סביניה לקניון שכונתי. מימון הפרויקט יבוא ממשקיע פרטי, שיקבל זכויות בנייה סמוך למרכז.

על-פי עקרונות התוכנית, שהציגה האדריכלית רותי בלומנפלד, יקורה החלל הפתוח שבין שני חלקי המרכז המסחרי בכיסוי פוליקרבונט, שיאפשר כניסת אור טבעית. הרחבה הדרומית של המרכז המסחרי תקורה בסגנון פטיו.

שאר חלקי המרכז המסחרי יקורו בתקרת בטון שטוחה, שתיצור ניתוק בין בתי העסק לבין בנייני המגורים הסמוכים. בחזית המרכז המסחרי תיבנה רשת ארקאדות, והמרכז עצמו יכוסה בחיפוי לוחות אלומיניום או צמנטבורד. למרכז המסחרי המקורה יהיו 3 כניסות. המרכז יהיה שמור ומוגן. על-פי התוכנית, קיימת אפשרות לבניית חניון בן 4 קומות במגרש החנייה בחזית האחורית.

מרכז מסחרי סביניה נבנה לפני 30 שנה. בשנים האחרונות סובל המרכז המסחרי מהזנחה רבה. הטיח מתקלף, קיימות שקיעות בריצוף, במקום בעיות ניקוז, המעקות חלודים, חומרי גלם התבלו. חזית המרכז אינה אחידה, וקיימות תשתיות גלויות המכערות את המקום ומהוות מפגעים בטיחותיים.

סגן ראש העיר הממונה על אגף ההנדסה, אלי דוקורסקי, אמר בדיון, כי "התוכנית המוצעת תחזיר למרכז המסחרי את החיוניות וימיו הגדולים, תאיץ את הפעילות העסקית לרבות של שאר העסקים ברחוב קרן היסוד, ותפתור את בעיות הרעש ונסיעת האופנועים, שמייצרים בני נוער המגיעים למרכז".

מהנדס העיר, סימון גרימברג, מסר, כי בעבר השקיעה העירייה מאות אלפי שקלים על שיפוצים מזדמנים במרכז המסחרי, שנבלעו בהזנחה הכללית. לדבריו, "אנו מציעים פתרון רדיקאלי שיחזיר למרכז המסחרי את ימי הזוהר שלו. המשקיע שישקם את המרכז המסחרי וישדרגו יוכל לבנות בסמוך בניין מגורים או בית דיור מוגן של כ-120 יחידות דיור".

בימים הקרובים יחל משרד מהנדס העיר בעבודת מטה לקידום הפרויקט: ייבדקו זכויות מקרקעין ונכסים, מינוי כלכלן לצורך חישוב עלויות שיקום המרכז, והתאמת זכויות בנייה רצויות. סגן ראש העיר דוקורסקי ציין, כי התוכניות יוצגו לבעלי העסקים ודיירי הבתים הסמוכים, שיתבקשו לחוות דעתם ולהעיר הערותיהם על התוכנית המתגבשת.