מאמין במרכזים מסחריים: זיסר ואפרידר יבנו מתחם בחוף אשקלון ב-100 מיליון שקל

הקרקע היא של אלביט הדמייה; החברה תקבל 50% מההכנסות - אפרידר תשלם את עלויות הבנייה

קבוצת מוטי זיסר וחברת אפרידר, בבעלות אלי אלעזרא, ישקיעו 100 מיליון שקל בבניית מרכז מסחרי בן 25 אלף מ"ר על חוף אשקלון, ליד המרינה העירונית. הם יתחילו לבנות בקרוב את השלב הראשון של הפרויקט - 8,000 מ"ר, בהשקעה של 50 מיליון שקל. תוכניות הבנייה אושרו וכעת היזמים ביקשו מהעירייה היתר בנייה.

המרכז המסחרי, ייבנה על קרקע הנמצאת מזה שנים בבעלות חברת אלביט הדמיה בשליטת זיסר. אשתקד הצטרפה אפרידר לעיסקה ב-50%. החוזה בין הצדדים קובע, כי אפרידר תשקיע את הסכומים הדרושים לבנייה, ואלביט תקבל 50% מהכנסות הפרויקט, תמורת הקרקע.

אפרידר מנהלת מו"מ מתקדם עם בנק לאומי, שייתן ליווי פיננסי לפרויקט ועפ"י הערכות החוזה בין הצדדים עומד להיחתם בקרוב.

אפרידר תבנה בשלב א' גם חניון מקורה בן 400 מקומות. שטחי המסחר מיועדים להשכרה ב-50-40 דולר למ"ר לחודש.

היזמים מעריכים שיהיה ביקוש רב לשטחי המסחר במקום, בגלל קרבתו לים, למרינה ולאיזור בתי המלון.

על-פי הערכה, ניתן יהיה להפעיל את השלב הראשון של הפרויקט תוך 18-12 חודשים מתחילת הבנייה.

זיסר, שהוא אדם שומר מצוות, יעמוד בקניון אשקלון בפני בעיה דומה זו שהוא מתמודד אתה בקניון ארנה בהרצליה פיתוח - הפעלת חלק מהמתקנים, ובייחוד המסעדות ובתי הקפה, בשבת. יתכן שזיסר צירף את אפרידר כשותף, כדי ליהנות מהכנסות ורווחים מהפעילות בשבת.

אפרידר היא חברת הנדל"ן והפיתוח הגדולה ביותר באשקלון ובדרום הארץ. בבעלותה 1,000 דונם קרקע, חצי מהשטח על חוף הים וחצי ממנו במגרשים הפזורים בעיר. החברה בנתה בעבר את שכונות אפרידר וברנע שבהן מתגוררים 40 אלף מתושבי אשדוד.

בפברואר 2001 רכש איש העסקים אלי אלעזרא את אפרידר מהמדינה, במכרז ב-80 מיליון שקל. אלעזרא הוא גם בעל השליטה בחברת השכרת הרכב אלבר, שאותה קנה לפני שנתיים מדיסקונט השקעות.