השוק הסיטונאי הוותיק יוצא ממרכז ת"א: המחוזית אישרה תוכנית לבנייה במתחם

במתחם השוק, בן 50 דונם, ייבנו 1,125 יח"ד, 100 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ו-20 אלף מ"ר למסחר

ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית תל-אביב, נתנה תוקף לתוכנית מתחם השוק הסיטונאי בתל-אביב. התוכנית מאפשרת להרוס ולפנות את מבני השוק, ולהקים במקום מתחם מגורים, תעסוקה ומסחר. השוק ממוקם בין הרחובות דרך בגין (דרך פתח-תקוה), קרליבך והחשמונאים בת"א.

שטח התוכנית הוא 50 דונם, והיא כוללת ארבעה מגדלים בגובה של 40 קומות, בסמיכות לציר דרך בגין, ומבנים בני 12 קומות לאורך הרחובות קרליבך והחשמונאים.

בתוכנית 1,125 יחידות דיור, 100 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ו-20 אלף מ"ר שטחי מסחר. במרכז המתחם יהיו 15 דונם, שהוועדה קבעה שמרביתם יהיו שטח ציבורי פתוח וישרתו את הציבור.

הוועדה קבעה הוראות המחייבות גינון של רוב השטח הפתוח, וכן הוראות שיאפשרו גישה קלה וברורה, במעברים רחבים, מכל הרחובות העירונים הסובבים את הפארק.

על-פי החלטת הממשלה יועבר השוק למתחם בשטח 1,400 דונם בצומת מסובים. להחלטה זו מתנגד מושב כפר אזר, בטענה שהוא מחזיק בקרקע מזה שנים רבות, ולכן יש לו זכויות עליה.

טענה נוספת מתבססת על תחשיב תכנוני שבידי המושב, לפיה לצורך הקמת השוק הסיטונאי אין צורך בשטח כה גדול וכי יש להקימו על 100 דונם בלבד, באיזור תעשייה קיים.

לטענת המושב, שטחו של השוק הסיטונאי בתל-אביב הוא 50 דונם, ונפח התוצרת המגיעה אליו הוא 300 אלף טונות. לטענת המושב, כמות זו תלך ותצטמצם. </BODY