התנגדות בבית הכרם לתוכנית מגרשי בית"ר

המינהל הקהילתי בבית הכרם הגיש את התנגדותו לתוכנית, שמבקשת להקים את הפרויקט על שטח של 45 דונם, שמתוכם הוקצו לצורכי ציבור 8,431 מ"ר, 5,173 מ"ר לדרכים, 1,245 מ"ר לבנייני ציבור, ו-1,825 מ"ר לשטח ציבורי פתוח

קבוצת תושבים מבית הכרם הגישו לוועדה המחוזית ירושלים (ועדת המשנה להתנגדויות) התנגדות לתוכנית להקמת 460 יחידות דיור במגרשי בית"ר ירושלים, ליד ביה"ח שערי צדק.

המינהל הקהילתי בבית הכרם הגיש את התנגדותו לתוכנית, שמבקשת להקים את הפרויקט על שטח של 45 דונם, שמתוכם הוקצו לצורכי ציבור 8,431 מ"ר, 5,173 מ"ר לדרכים, 1,245 מ"ר לבנייני ציבור, ו-1,825 מ"ר לשטח ציבורי פתוח. התושבים טוענים, כי תכנון השכונה לוקה במחסור חמור של שטחים לצורכי ציבור, וכי ההקצאות לשטחי ציבור אינן מספקות את הצרכים הצפויים של שכונה הכוללת 460 דירות.

הוועדה המחוזית, לטענתם, שאישרה את התוכנית להפקדה, בחרה בפתרון של הכנת תוכנית רעיונית ולא מחייבת של הקצאת שטחים, דבר שהוא לטענתם בבחינת הטמנת הראש בחול. לחץ הזמן, טוענים המתנגדים, הוא זה שהביא לאישור תוכנית שטרם הבשילה תכנונית.

הוועדה נאלצה לאשר את התוכנית תוך שהיא מתבססת על כביש 16, שאמור לתמוך תחבורתית בפרויקט כמאושר סטטוטורית, למרות שהכביש טרם אושר בוועדה לתשתיות לאומיות.

בנוסף, התוכנית, לטענת המתנגדים, מציגה בינוי צפוף ומסיבי, החורג מהמקובל באיזור. הבנייה המוצעת גבוהה מהגובה הקיים במתחם הסמוך של רמת בית הכרם, ובניגוד להנחיות התכנוניות של הוועדה המחוזית. לגובה הבנייה, לטענתם, יש השלכה עקיפה וישירה על מטרדי רעש, פיח, הצללה ונושאי סביבה שונים, שראוי היה להביאם לבדיקה באמצעות תסקיר סביבתי טרם ההחלטה על הפקדת התוכנית.

עוד טוענים המתנגדים לפגם קנייני, כיוון שהוראות איחוד והחלוקה של המתחם, שברובו הוא בבעלות מינהל מקרקעי ישראל, לא נעשתה ביוזמת המינהל, והמינהל החכיר את הקרקע ללא תמורה לשם אימון כדורגל ולא לצורך הקמת שכונת מגורים.

התושבים טוענים, כי יש לבטל את התוכנית גם בשל העובדה, כי התוכנית אינה מעניקה פתרונות הולמים בנושא תחבורה, חנייה ותנועה.