יו"ר המחוזית צפון: לא נאפשר לבנות בצורה שתביא לפגיעה בתוכניות המתאר

גדז': מאמץ אינטנסיבי בפיקוח על חופי הכנרת ושמירת האינטרס הציבורי במקום

במחוז הצפון נמצאות כיום תחת תוכנית הבראה כ-70 רשויות מקומיות, מתוכן 11 עיריות, 54 מועצות מקומיות ו-5 מועצות אזוריות. כך מסר הממונה על מחוז הצפון במשרד הפנים ויו"ר הוועדה המחוזית צפון, הרצל גדז'.

המעקב על תוכניות ההבראה נעשה במחוז הצפון של משרד הפנים תוך ליווי, אבחון ובקרה לביצוע תוכניות ההבראה ברשויות ע"י החשבים המלווים ברשויות, תוך שיתוף פעולה עם פורום מחוזי שכולל קצינת תקציבים, מרכזת פיתוח, קציני מחוז והחשב המחוזי.

לדברי גדז', "מזה כחודש וחצי מתבצעת עבודת מטה עם המטה הראשי של משרד הפנים בירושלים, וסיכמנו כי לנוכח הנסיבות ולנוכח חוסר היכולת של חלק מהרשויות לעמוד בכל התנאים, הצענו לבצע עדכון מקצועי לתוכנית ההבראה במספר רשויות. הדבר לא נעשה בשביל לרחם, אלא בשביל שתוכניות ההבראה יצליחו".

לדברי גדז', "לעומת זאת, היו גם מקרים שבהם ביקשתי שראשי רשויות מקומיות יסיימו את תפקידם, אחרי שהיה ברור שלא יצליחו לממש את תוכניות ההבראה שנקבעו להם".

בהתייחסו לפיקוח של המחוז על הרשויות המקומיות והנעשה ברשויות, אומר גדז', כי ישנן מספר מטרות מרכזיות בתקופה הקרובה: המשך ריכוז מאמץ אינטנסיבי בפיקוח על חופי הכנרת ושמירת האינטרס הציבורי במקום; טיפול בהתיישבות הבדואים בשטחים הפתוחים במחוז הצפון; הגברת מערך ההסברה בקרב הציבור על חומרת העבירה בבנייה בלתי חוקית; הגברת שיתוף הפעולה עם משטרת ישראל ופיתוח תוכנית עבודה משותפת לקביעת יעדי ביצוע הריסות.

יצוין, כי בשנים האחרונות ישנה תופעה של השתלטות גורמים שונים, בניגוד לחוק, על שטחי חוף בכנרת והפיכתם לחופים סגורים בתשלום.

בהתייחסו לביקורת על צווי ההריסה הרבים המוצאים נגד בנייה בלתי חוקית במגזר הערבי, אמר גדז', כי "אם מישהו חושב שבמחוז הצפון יושבים אנשים שקמים כל בוקר לעבודה ושואלים איזה בתים הורסים היום - אזי הוא טועה. מצד שני, אנחנו לא ניתן לבנות בצורה כזו שתביא לכך שתוכניות מתאר ילכו לאיבוד. צריך לתת פתרונות לחלוקת קרקעות בצורה מאוזנת".