משלמים על איחורים: לא יוחזרו 220 אלף ש' שחילט משרד השיכון מחברת שיכון עובדים

משרד השיכון חילט את הערבות עקב איחור בלוחות זמנים בפרויקט בנייה

ביהמ"ש השלום בירושלים דחה את בקשת שיכון עובדים להשיב לה 220 אלף שקל שחילט משרד השיכון. משרד השיכון חילט את הערבות עקב איחור בלוחות זמנים בפרויקט בנייה.

השופט רפי שטראוס קבע, כי ערבות שנמסרה על-ידי שיכון עובדים ניתנה כדי להבטיח את איכות הבנייה והעמידה בלוחות הזמנים. "הדעת נותנת שבכך ביקש משרד השיכון להבטיח את עצמו מפני נזקים אפשריים", אמר.

מפסק הדין עולה, כי שיכון עובדים זכתה בספטמבר 1994 במכרז של משרד השיכון להקמת 102 יחידות דיור במעלה אדומים. משרד השיכון חילט 150 אלף שקל (נכון ל-1995) מתוך הערבות הבנקאית שהפקידה שיכון עובדים, בגין איחור בלוחות הזמנים. על-פי לוחות הזמנים שנקבעו, היה על שיכון עובדים לסיים את ביצוע שלב גמר יציקת יסודות עד ינואר 1995, אך החברה לא סיימה העבודות במועד שנקבע.

שיכון עובדים טענה, כי איחרה בלוחות הזמנים בשל גורמים שאינם בשליטתה כך למשל, הודעת עיריית מעלה אדומים להקפיא את הליכי הבנייה באיזור משיקולי תכנון לטווח ארוך.

בית המשפט דחה את הטענות וקבע, כי אין לקבל את טענתה שהאיחור נגרם בשל נסיבות שלא היו בשליטתה. לדברי שטראוס, האיחור בשל הודעת הקפאת הבנייה על-ידי עיריית מעלה אדומים היה לכל היותר לתקופה של חודש וחצי, ומשרד השיכון האריך את המועד בארבעה חודשים.

בית המשפט דחה את התביעה וקבע כי חילוט הערבות נעשה כדין. שיכון עובדים חויבה בהוצאות משפט של 10 אלף שקל. (98/2559)