עיריית נתניה מוציאה מכרז לבניית האצטדיון העירוני, תמכור המגרש העירוני הישן

המגרש החדש יכלול שטחי תעסוקה; עלות ההקמה נאמדת ב-120 מיליון שקל

עיריית נתניה חתמה בשבוע שעבר על הסכם עם הקרן למתקני ספורט להקמת האצטדיון העירוני לכדורגל. במעמד החתימה הודיעה ראש העיר, מרים פיירברג, שהמכרז להקמת האצטדיון יפורסם השבוע, וכי העירייה השלימה את כל ההסדרים הכספיים הנחוצים לצורך תחילת העבודות.

החברה לפיתוח נתניה, שהובילה את תכנון האצטדיון בשלוש השנים האחרונות, היא שתנהל גם את הבנייה ותמסור את האצטדיון לעיריית נתניה בסיומה.

הקרן למתקני ספורט תממן 35 מיליון שקל מתוך סך עלות ההקמה, הנאמד בכ-120 מיליון שקל. הקרן תעביר את התשלום על-פי התקדמות הבנייה. יתרת הסכום תמומן באמצעות הלוואה בסך של 15 מיליון שקל, אותה תיקח העירייה לצורכי פיתוח, וכן באמצעות התמורה שתקבל העירייה ממכירת מגרש הכדורגל העירוני הישן של העיר נתניה, הנאמד בכ-60 מיליון שקל. בשלב הראשון, עד שיימכר המגרש העירוני, תקבל העירייה הלוואת גישור של 60 מיליון שקל.

האצטדיון החדש משתרע על פני שטח של 163 דונם והוא יכלול שטחים לתעסוקה, וכן שטח מיוחד בן 9 דונם המיועד לשימור באתר ברכת חנון. שטח האצטדיון עצמו כ-66 דונם, והוא יכיל בשלב הראשון 12 אלף מושבים ובשלב השני יכלול 20 אלף מושבים נוספים.

האצטדיון ייבנה על-פי תקנים אירופאים ויוכל לארח משחקים בינלאומיים. כמו כן, ביציעים יוסדרו דרכי גישה מיוחדים עבור נכים. מצפון לשטח האצטדיון מתוכננים לקום שלושה מגרשי אימונים, סביבם ייסלל כביש היקפי ומגרש חניה לכ-1,000 כלי רכב.

לדברי פיירברג, מדובר באחת התוכניות הסבוכות ביותר בנתניה מאז ומעולם, תוכנית שחייבה מציאת פתרונות כוללים בתחומים שונים של בנייה ותחבורה: "תוכנית האצטדיון כוללת מתן פתרונות תחבורתיים, היוצרים חיבור טוב ומהיר בין מזרח נתניה ומרכז העיר, ומאפשרים קשר מהיר ונוח בין העיר לנתיבי תחבורה הארציים - כביש החוף ונתיבי איילון. תוכניות אלו יפתרו באופן דרמטי את הקשר בין שכונות מזרח נתניה לכביש החוף, וייצרו מרכז כובד אורבאני חדש לנתניה כולה".