הוועדה המחוזית הפכה החלטתה: אישרה לנצבא את מלוא זכויות הבנייה בקניון טבריה

נצבא תמכור 50% מחלקה בפרויקט לאיש עסקים ישראלי תמורת שני מיליון דולר

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז צפון אישרה בשבוע שעבר לחברת נצבא ושותפיה את מלוא זכויות הבנייה לבניית קניון "מול הכנרת", בן 9,700 מ"ר במרכז טבריה. בהחלטתה זו הפכה הוועדה החלטה קודמת שלה בחודש שעבר.

הוועדה קבעה, כי לאור החשיבות הציבורית שיש במימוש התוכנית ושדרוג התחנה המרכזית, יש להבטיח את הבסיס הכלכלי לקידום הפרויקט. לפיכך, החליטה הוועדה להמיר שטח עיקרי של 6,370 מ"ר אשר יועד למלונאות - לשימושי מסחר, וכן להקטין את שטחי המשרדים מ-2,500 מ"ר ל-2,000 מ"ר. עוד קבעה, כי יש לתת משקל לאפשרות של מימוש התוכנית מוקדם ככל הניתן, וזאת מבלי לפגוע בהבטחת פתרונות התחבורה הנדרשים למימוש התוכנית.

הוועדה המחוזית דורשת הסדרים בתחום התחבורה, הכפופים לאישור משרד התחבורה: השלמת כביש 348 בין צומת מגדל לטבריה; הסדרת צומת אלחדף/יהודה הלוי; הכפלת הרחובות המרכזיים הירדן ויהודה הלוי, משניים לארבעה נתיבים.

על-פי החלטת הוועדה, רק לאחר ביצוע התנאים התחבורתיים במלואם, יוצאו אישורים לאכלוס ולחיבור המבנים לתשתיות.

עוד קבעה הוועדה, כי בשלב א' יוצא ההיתר למלוא שטחי המסחר, דהיינו 9,700 מ"ר שטח עיקרי במתחם הצפוני, ו-6,500 מ"ר במתחם הדרומי. כמו כן, יהיה ניתן לבנות בשלב א' 2,000 מ"ר שטח עיקרי בייעוד משרדים במתחם הצפוני, ו-1,000 מ"ר משרדים במתחם הדרומי. בכל שלבי הבנייה תמשיך לפעול התחנה המרכזית. לאחר השלמת השלב הראשון יוצא ההיתר ליתרת שטחי הבנייה במתחם הצפוני.

פרויקט קניון מול הכנרת נמצא בשליטת נצבא (67%) ויואב ורמי בטאן (33%). ל"גלובס" נודע, כי נצבא במו"מ מתקדם למכירת מחצית מחלקה בפרויקט תמורת כ-2 מיליון דולר.

בכיר בנצבא אישר ל"גלובס" את הידיעה והוסיף, כי החלטת הוועדה תאפשר את תחילת העבודות להקמת הקניון. "להערכתי, שלב א' יסתיים כעבור שנה, ושלב ב' בתום שנתיים מהיום", אמר.